23 maj 2012

حسین رونقی ملکی اعتصاب غذا کرد


حسین رونقی ملکی وبلاگ نویس در بند، دیروز (چهارشنبه) دست به اعتصاب غذا زده است.a

به گزارش سحام نیوز، حسین رونقی ملکی در اعتراض به وضعیت نامشخص خود و عدم صدور مرخصی استعلاجی و نیز مجوز درمان دست به اعتصاب غذا زد.

در چند روز اخیر نگرانی ها از وضعیت حاد جسمانی وی افزایش یافته است و وی از نارسایی کلیه بشدت در رنج است بطوریکه کلیه چپ وی کاملا از کار افتاده و کلیه راست وی نیز ۲۰ درصد تخریب شده است.

پیشتر؛ پدر این زندانی سیاسی در مصاحبه با سحام، گفته بود که “تعدادی از عوامل خود سر سپاه در صدد کشتن فرزندم هستند”. وی در این مصاحبه گفته بود: ” دادستانی و مسئولین زندان تاکنون همکاری های لازم را انجام داده اند، ولی چند نفری از مامورین سپاه هستند که بنا بدلایلی با بنده خصومت شخصی و اختلافاتی دارند و مانع تسریع در روند پرونده حسین و رسیدگی به وضعیت حسین می شوند. این دوستان قبلا نیز بارها بنده و فرزندم را تهدید کرده و گفته بودند که فرزندت در اختیار ماست و ما می توانیم او را بکشیم.”

لازم به یادآوری است حسین رونقی ملکی فعال حقوق بشر و از اعضای ستاد مهدی کروبی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ بوده که بدلیل مدیریت شبکه ایران پروکسی بازداشت و ده ماه را در سلول انفرادی بند دو الف سپاه گذراند و در نهایت به ۱۵ سال حبس محکوم گردید.

Inga kommentarer: