10 maj 2012

'واکنش تند' به ترانه جدید یک خواننده رپ ایرانی




شاهین نجفی از جنس دلاورانی است که در خیابان های تهران، علیه خامنه ای شعار دادند...!
چرا باید اقدام شاهین نجفی را قدر بدانیم؟!
همانطوری که می دانید، خواننده محبوب، شاهین نجفی اخیرا ترانه ای را منتشر کرده که در آن به زبان طنز، به شوخی با امام نقی می پردازد.
تابو چیست؟!


"زیگموند فروید معتقد است که تابوها کهن‌ترین مجموعهٔ قوانین بشری‌اند و اقدامات منع شده در تابوها و قوانین ,اقداماتی هستند که بسیاری از انسان‌ها تمایل طبیعی به انجام دادن آنها دارند."


با تعریف بالا، مشخص است که هر چه کشوری کهن تر باشد، مردم آن کشور، تابوهای بیشتری دارند.گذر کردن از تابوهای احمقانه، جرات و شجاعت می طلبد،، اما تلاش برای شکستن این تابوها صدمرتبه بیشتر شجاعت می طلبد. 


تو باید واقعا شجاع باشی که در جامعه ایرانی بزرگ شده باشی، اما بتوانی با این واقعیت که همسرت هنگام ازدواج باکره نبوده، کنار بیایی و قبول کنی که او هم مثل تو انسان است و قبل از تو هم با انسان دیگری رابطه جنسی داشته است.


حال اینکه کسی بخواهد این تابو ها را بشکند، شجاعتی صد برابر به خرج داده است، چه آنکه در مقابل شخص تابو شکن، عقاید میلیونها انسان قرار دارد.


باید قبول کنیم که جامعه ما بیمار است، این بیماری مزمنی است که ثمره فرهنگ چندهزار ساله است ، آداب و رسوم ابلهانه آن زمان ، به شکل تابو درآمده است، شکستن آنها ، جرات می خواهد و جسارت. 


با توجه به نکات فوق، به این نکات توجه بفرمایید:
- کشور ما تبدیل به یک خرابه شده است و باعث آن نیز اسلام و تابویی به نام امامان شیعه است.
- هنوز جمع کثیری از هموطنان ما، در دام افراد دیندار اسیر هستند و به خرافه هایی غقلچون مقدس بودن امامان اعتقاد دارند. مقدس بودن این خرافه ها، باعث قدرت یافتن رژیم اسلامی شده است.
- دینداران در مسند قدرت نشسته اند و با بی رحمی هر چه تمام تر، هر گونه نقدی را علیه اسلام با کشتن و شکنجه و تجاوز پاسخ می دهند.
هر هنرمندی مجاز است که اصولا به زندگی شخصیش بپردازد و در مسایل جامعه دخالت نکند، اما تنها هنرمندان بزرگ و با شرفی چون شاهین نجفی، از هنر خود برای بهبود وضع جامعه استفاده می کنند.


باید چنین هنرمندانی را قدر نهاد و از آنها حمایت کرد.


از نظر من، شجاعت به خرج دادن شاهین، دست کمی از دلاوری کسانی که در خیابان های تهران، علیه رژیم شعار داده اند، ندارد. چه آنکه دیده ایم رژیم برای مقابله با افرادی که روشنگری می کنند و قوانین احمقانه اسلامی را به چالش می کشند، از هیچ جنایتی فروگذار نخواهد کرد. 


Inga kommentarer: