16 feb. 2012

پرونده سعید ملک پور زندانی محکوم به اعدام به اداره اجرای احکام فرستاده شد



گزارش ها حاکی از آن است که پرونده سعید ملک پور، فعال سایبری محکوم به اعدام در ایران به اداره اجرای احکام ارسال شده است. 

"خانه حقوق بشر ایران" پنجشنبه 16-2-2012 گزارش داد که وکلای سعید ملک پور که برای پی گیری پرونده او به دیوان عالی کشور و دادگاه انقلاب مراجعه کرده بودند، متوجه شدند که پرونده او به اداره اجرای احکام فرستاده شده است. 

بدین ترتیب دیوان عالی کشور در حال حاضر امکان اعاده دادرسی و دفاع مجدد از سعید ملک‌پور سلب شده است.

بنا بر این گزارش پرونده‌ی سعید ملک‌پور در حالی به اجرای احکام فرستاده شده که حکم اعدام وی که برای دومین بار در دیوان عالی کشور تأیید شده بود، هنوز به وی و وکلای‌اش ابلاغ نشده است.

سعید ملک‌پور که مهر ماه سال جاری برای بار دوم از شعبه 28 دادگاه انقلاب حکم اعدام دریافت کرده بود به هفت سال و نیم زندان نیز محکوم شده است. این حکم سال گذشته از سوی دیوان عالی کشور یک بار نقض شده بود، اما قاضی مقیسه برای بار دوم این حکم را تأیید کرد.

پس از ارسال مجدد پرونده به شعبه 32 دیوان عالی کشور، این حکم مجددا تأیید شد.

سعید ملک پور از 11 ماه پیش در بند 2 الف سپاه پاسداران زندان اوین بازداشت است. او در سال 1384 به کانادا رفت و در سال 1387 برای ادامه تحصیل از دانشگاه ویکتوریا در کانادا پذیرش گرفت ولی قبل از شروع تحصیل برای ملاقات با پدر بیمارش به ایران بازگشت و همانجا بازداشت شد. 

ملک پور از سوی "ارتش سایبری جمهوری اسلامی ایران" به مدیریت سایت‌های پورنوگرافی فارسی‌زبان متهم شد. فعالیت تبلیغی علیه نظام، توهین به مقدسات، توهین به رهبری، توهین به رئیس جمهور، ارتباط با گروه‌های معاند نظام و فساد فی الارض از جمله اتهاماتی بود که برای سعید ملک‌پور در نظر گرفته شد.

ملک‌پور می‌گوید در صورت بررسی پرونده توسط کارشناس کامپیوتر و اینترنت می‌تواند بی‌گناهی خود را ثابت کند. او می‌گوید طبق عرف برنامه نویسی، اسم و مشخصات کامل خود را در فایل این برنامه نوشته شده وارد کرده و از این برنامه بدون اطلاعش در یک سایت مستهجن استفاده شده است و چون تنها اسم حقیقی‌اش قابل شناسایی بوده به اتهام راه‌اندازی و مدیریت سایت دستگیر شده است.

Inga kommentarer: