21 feb. 2012

صدور حکم بیست و دو سال و ۹ ماه زندان برای ۱۱ فعالین ترک


شعبه اول دادگاه انقلاب تبریز با صدور حکمی، یازده نفر از فعالین ترک را در مجموع به بیست و دو سال و ۹ ماه و سه روز حبس محکوم کرده است.


در این حکم موسی برزین خلفه لی، وکیل دادگستری به اتهام اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت کشور به دو سال حبس تعزیری و به اتهام تبلیغ علیه نظام از طریق مصاحبه با رادیوهای خارجی و اطلاع رسانی در ارتباط با وضعیت موکلین‌اش به سه ماه و یک روز حبس تعزیری محکوم شده است.

به گزارش «خانه حقوق بشر ایران» تقی سلحشور به اتهام اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت کشور به دو سال حبس تعزیری و از بابت اتهام عضویت در گروه «قورتولوش» که هدف آن بر هم زدن امنیت کشور اعلام شده به سه ماه و یک روز حبس تعزیری محکوم شده است.

مهدی حمیدی شفق به اتهام اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت کشور به دو سال حبس تعزیری و به اتهام تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی از طریق مصاحبه با رادیو های خارجی به سه ماه و یک روز حبس تعزیری محکوم شده است.
مصطفی عوض پور، وحید شیخ بگلو، علی حاج ابول لو (حسن ارک) ، جمشید زارعی، عزیز پورولی، احمد ریاضی مبارکی، محمود فضلی و مهدی توری هشت متهم دیگر همگی به اتهام اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت کشور، به دو سال حبس تعزیری محکوم شده‌اند که یک سال از آن به حالت تعلیق در آمده است.

این افراد به همراه ۱۸ نفردیگر در روز دوم شهریور ماه سال جاری در محله ی قوم تپه ی تبریز و در منزل پدری مصطفی عوض پور دستگیر شده بودند.

Inga kommentarer: