16 feb. 2012

مسئولین زندان رجایی شهر اجازه اعزام به بیمارستان را به کیوان صمیمی و میثاق یزدان نژاد ندادند

روز سه شنبه قرار بود کیوان صمیمی برای مداوا و میثاق یزدان نژاد برای عمل جراحی به بیمارستان اعزام شوند، اما مسئولین زندان اجازه نداده و گفته اند که از دادستانی دستور داریم فعلا زندانیان سیاسی را منتقل نکنیم.

به گزارش هرانا و به نقل از وبسایت کلمه، علیرغم تاکید پزشکان مبنی بر ضرورت اعزام فوری کیوان صمیمی به بیمارستان، مسئولان زندان رجایی شهر از انجام این کار ممانعت می کنند.

این زندانی سیاسی و فعال ملی مذهبی که به ۶سال حبس تعزیری محکوم شده و حدود دو سال و نیم است که در حبس به سر می برد به اذعان هم بندیانش به لحاظ وضعیت جسمی از چند ماه پیش دچار مشکل کبد و بیماری های مشکوک دیگری شده است.

کیوان صمیمی، روزنامه نگار زندانی، هشتم آذر ماه سال ۸۹از زندان اوین به زندان رجایی شهر منتقل شد. او تاکنون در طول مدت بازداشتش بارها دست به اعتصاب غذا زده است. او یک بار آن هم در بهار سال ۸۹از مرخصی استفاده کرد، اما بعد از آن از هرگونه مرخصی محروم بوده است.

کیوان صمیمی، مدیرمسئول روزنامه توقیف شده ی نامه و عضو انجمن دفاع از آزادی مطبوعات است. او همچنین عضویت در کمیته پیگیری بازداشت های خودسرانه و دفاع از حق تحصیل را در پرونده کاری خود دارد. او از زندانیان سیاسی در دوران نظام شاهنشاهی بوده است.

همچنین در خبری دیگر میثاق یزدان نژاد که بنا به دستور دادستانی برای عمل جراحی به بیمارستان اعزام شود، در زندان رجایی شهر ماندگار شد.

این دانشجو از بیماریهای حاد رنج می برد و سال گذشته هنگامی که برای عمل جراحی از زندان به بیمارستان منتقل شده بود، در آخرین لحظات از تخت بیمارستان خارج و به زندان گوهردشت کرج تبعید شد.

Inga kommentarer: