10 apr. 2012

پرونده های حساس امنیتی رژیم آخوندی افشا میشود





در جنگ گرگها، پرونده های حساس امنیتی رژیم آخوندی افشا میشود
این روزها در جنگ گرگها آمران و عاملان جنایات ها در اظهار نظرهای خود علیه یکدیگر به جنایات دهه ۱۳۷۰ اذعان میکنند.
انتشار مصاحبه رفسنجانی با فصلنامه مطالعات بین المللی که اخیر منتشر شد و پاسخ عباس سلیمی نمین، اذعان به ترور و ارسال مهمات میشود و در سئوالات مصطفی تاج زاده معاون سابق وزارت کشور از آخوند پور محمدی و جواب او به تاج زاده اذعان به قتل های زنجیره ای فاش میشود
در ۲۱ فروردین ۱۳۹۱ نامه ای از مصطفی تاج زاده معاون وزارت کشور خاتمی به آخوند مصطفی پورمحمدی معاون سابق وزارت اطلاعات را منتشر کرد که چندی قبل به آخوند پورمحمدی نوشته بود خواستار پاسخ به سئوالاتی در ارتباط با پرونده قتل های زنجیره ای شده است. آخوند پورمحمدی از سال ۱۳۶۹تا ۱۳۷۸جانشین وزیر اطلاعات و معاون اطلاعات خارجی این وزارتخانه بوده است.
آخوند مصطفی پورمحمدی، رئیس فعلی سازمان بازرسی کل کشور، در ۱۹ فروردین ۱۳۹۱ در مصاحبه ای با سایت حکومتی مشرق، گفته بود که "مسئولان اصلی"‌ آن قتل ها، از رقبای سیاسی جناح محافظه کار و جزو "مشهورترین نیروهای چپ وزارت اطلاعات" بوده اند. در واقع پاسخ به سئوالات
مصطفی تاج زاده از آخوند پورمحمدی خواسته است توضیح بدهد که "قتل های زنجیره ای یعنی محکوم به اعدام کردن های غیابی شهروندان و اجرای مخفیانه احکام صادره، از چه سالی و به دستور چه کسی یا کسانی آغاز شد؟"
وی مشخصا پرسیده است که علی فلاحیان (وزیر اطلاعات سال های ۱۳۶۸تا ۱۳۷۶) و سعید امامی (معاون امنیتی داخلی آقای فلاحیان و متهم اصلی پرونده قتل های زنجیره ای) "احکام مرگ را با چه توجیهاتی و از کدام فرد یا افرادی اخذ می کرده اند؟" مصطفی تاج زاده همچنین سوال کرده است: "چند ایرانی در طول فعالیت ستاد قتل های زنجیره ای به اتهام ارتداد یا افساد یا دیگر جرایم غیاباً به اعدام محکوم شدند و حکم صادره علیه آنان اجرا شد؟"
دولت محمد خاتمی دیه چند نفر از قربانیان را به خانواده هایشان پرداخت کرده، و چرا قوه قضائیه به پرونده قتل پیروز دوانی و مجید شریف رسیدگی نکرده است؟
آخوند مصطفی پورمحمدی، پیشتر هر گونه دست داشتن در پرونده قتل های زنجیره ای را رد کرده است. وی در مصاحبه اخیر با مشرق، اظهارات دیگری را نیز در مورد فعالیت های گذشته خود و دستگاه اطلاعاتی رژیم آخوندی بیان کرده است. آخوند با ذکر اینکه بعد از ماجرای قتل های زنجیره ای "از وزارت اطلاعات اخراج شده است"، گفته که با ترک این وزارتخانه به دفتر خامنه ای رفته و به عنوان "مدیر گروه سیاسی – اجتماعی" این دفتر مشغول به کار شده است.
"انتقال مواد منفجره به عربستان"
عباس سلیمی نمین از فعالان سیاسی باند خامنه ای و مدیر "دفتر مطالعات تاریخ ایران"، شنبه گذشته در واکنش به رفسنجانی با شماره جدید فصلنامه مطالعات بین المللی مصاحبه گوشه هائی از جنایات دستگاههای اطلاعاتی رژیم را افشا کرد. عباس سلیمی نمین که با سایت حکومتی مشرق روز شنبه گذشته مصاحبه میکرد گفت: “آقای رفسنجانی در جریان آن مصاحبه، با اشاره به پرونده میکونوس گفته بود که "مراکز متعدد تصمیم‌گیری کشور باعث شدند که دولت سازندگی علی‌رغم تلاش‌هایی که کرد، نتواند در سال های آخرش روابط مثبتی با اروپا داشته باشد“
پرونده میکونوس، مربوط به ماجرای ترور اقایان شرفکندی، دهکردی و ... در سال ۱۳۷۳، در رستورانی به نام میکونوس در شهر برلین آلمان است. که دستگاه قضایی آلمان وزارت اطلاعات را به طراحی نقشه این ترور متهم کرد.
سلیمی نمین میگوید: “رئیس فعلی مجمع تشخیص مصلحت نظام، هفته پیش با انتقاد از اقدامات «افراطی‌هایی که هنوز هم هستند»، گفته بود که در زمان ریاست جمهوری وی، «اگر تروری در کشوری انجام می شد»، اروپایی ها آن را بزرگ نمی‌کرده اند چون می دانسته اند که چنین اقداماتی، خواست دولت او نیست.
سلیمی نمین در پاسخ، به رفسنجانی یادآوری میکند که "این قضیه در زمان آقای فلاحیان در وزارت اطلاعات اتفاق افتاد و همگان می دانند که آقای فلاحیان چقدر با آقای رفسنجانی نزدیک است."
سلیمی نمین بدون توضیح بیشتر افزوده است: "نمی‌خواهم در مورد اتفاقاتی که در زمان ایشان در وزارت اطلاعات آقای فلاحیان افتاد بیش از این صحبت کنم که طولانی می شود و آنگاه پای مسائل دیگری به میان می‌آید که به صلاح ایشان نیست".
عباس سلیمی نمین همچنین، به اظهارات رفسنجانی در مصاحبه اخیر در مورد نقش "نیروهای خودسر" در انتقال مواد منفجره به "یکی از کشورهای همجوار" پاسخ داد و گفت: "ایشان اشاره کرده اند که در دولت ایشان یک عده مواد منفجره بردند به عربستان و می خواستند روابط ما را تیره کنند" . عامل انتقال موارد منفجره به عربستان در آن زمان، مهدی هاشمی برادر داماد آیت الله منتظری بوده که ، از حمایت رفسنجانی برخوردار بوده است.
سلیمی نمین در این پاسخ حرف مبهم رفسنجانی را باز کرد زیر رفسنجانی در مصاحبه گفته بود به “یکی از کشورهای همجوار“ و نامی از عربستان نیاورده بود و همچنین نامی از مهدی هاشمی نبرده بود. که سلیمی نمین اینرا روشن کرد!
در دعوای سلیمی نمین و رفسنجانی به گروگانگیری در لبنان اذعان شد. توجه کنید:
رفسنجانی در مصاحبه گفته بود که حمایت ایران از حزب الله قابل دفاع است، اما "به شرط اینکه ما از اینها برای مزاحمت دیگران استفاده نکنیم و اینها هم کار خودشان را بکنند." وی افزوده بود: "وقتی که نظام نخواهد در دنیا ماجراجویی بکند، این‌گونه مسائل قابل تحمل است."
عباس سلیمی نمین، در پاسخ به این گفته رفسنجانی به "قضیه مک فارلین" اشاره کرده و گفته است: "در قضیه گرونگان گیری حزب الله در لبنان، ایشان از حزب الله استفاده ابزاری کرد و بعد هم خود را به عنوان میانجی وارد کرد تا بتواند مستقیم با آمریکایی ها ارتباط بگیرد."
رابرت مک فارلین، مشاور امنیت ملی رونالد ریگان رئیس جمهور سابق آمریکا از سال ۱۳۶۲تا ۱۳۶۴، در سال ۱۳۶۵برای زمینه سازی بهبود روابط تهران و واشنگتن و در ماموریتی مخفیانه از سوی دولت کشورش به تهران سفر کرد.
هدف سفر آقای مک فارلین، پی گیری توافقات دو کشور در زمینه ارسال سلاح های آمریکایی مورد نیاز ایران در عوض کمک تهران به آزادی گروگان های آمریکایی بود، اما این سفر توسط یک نشریه لبنانی افشا شد و تلاش ها برای بهبود روابط دوجانبه ناکام ماند.

زهره هادیان ۲۲ فروردین ۱۳۹۱



Inga kommentarer: