7 mars 2012

درج نام یک فرمانده سپاه پاسداران در فهرست قاچاقچیان مواد مخدر آمریکا



وزارت خزانه داری آمریکا می گوید که نام سرتیپ غلامرضا باغبانی "یکی از فرماندهان نیروی قدس سپاه پاسداران ایران"، به اتهام مشارکت در قاچاق مواد مخدر در فهرست قاچاقچیان مواد مخدر آمریکا قرار گرفته است.سرتیپ باغبانی اولین مقام حکومتی ایران است که نامش در این فهرست ثبت می شود.

در اثر این تصمیم وزارت خزانه داری آمریکا، اتباع آمریکایی به موجب قانون از داشتن رابطه تجاری با آقای باغبانی منع می شوند و هر دارایی ای که او احتمالا در آمریکا داشته باشد توقیف خواهد شد.



دیوید کوهن، معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی، گفته است که درج نام این فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران در فهرست قاچاقچیان، نشانگر فعالیت نیروی قدس سپاه در قاچاق مواد مخدر است و این قاچاق برای تقویت تروریسم صورت می گیرد.

او همچنین گفت: "وزارت خزانه داری به افشای قاچاقچیان مواد مخدر و حامیان تروریسم، در هر جایی که باشند، ادامه خواهد داد."

به گفته وزارت خزانه داری آمریکا، سرتیپ غلامرضا باغبانی فرمانده نیروی قدس سپاه در شهر زاهدان است.

دولت آمریکا می گوید که سرتیپ باغبانی در مقابل استفاده از قاچاقچیان افغان برای رساندن اسلحه به طالبان، اجازه می داد که آنها تریاک به داخل ایران قاچاق کنند.

وزارت خزانه داری آمریکا از ماه ژوئن سال ۲۰۰۰ میلادی تا کنون بیش از یک هزار نفر را در فهرست قاچاقچیان مواد مخدر قرار داده است.

به موجب قوانین آمریکا، مجازات افرادی که در این فهرست قرار دارند (در صورت بازداشت و محاکمه شدن در خاک آمریکا) بین ۱ تا ۵ میلیون دلار جریمه نقدی و تا سی سال حبس است.




Inga kommentarer: