26 nov. 2013

احمدی نژاد در دادگاه حاضر نشد!



تصویری که مشاهده می‌کنید مدتی‌ است که از منزل خارج شده و باز نگشته است از یابنده تقاضا میشود که بهش بگه ترس نداره میری اونجا فقط چند تا سوال میکنند، خودت جواب ندی یک وقت ضایع میکنی‌ بذار همون وکیلت برات ردیف می‌کنه....

جلسه رسیدگی به اتهامات محمود احمدی‌نژاد به دلیل عدم حضور وی در دادگاه به وقت دیگری موکول شد. قرار بود وی ساعت ۱۰ صبح امروز در دادگاه حاضر شود.

قاضی محسن افتخاری،سرپرست دادگاه‌های کیفری استان تهران، در این باره گفت: جلسه‌ رسیدگی به اتهامات محمود احمدی‌نژاد در شعبه ۷۶ دادگاه کیفری استان تهران بدون حضور وی برگزار شد و در این جلسه هیات قضایی اظهارات شکات را استماع کرده است.

همچنین ملک افضلی، مدیرکل امور کارشناسی نظارت مجلس، قبلا با بیان اینکه احمدی‌نژاد ۹ شاکی دارد، گفته بود: «کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شاکی حقوقی این پرونده است و دیگر شاکیان حقیقی هستند.»


ملک‌افضلی که به‌عنوان نماینده حقوقی مجلس قرار بود در این دادگاه حضور داشته باشد، درباره اتهامات رئیس جمهور عنوان کرده بود«کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در دو موضوع تاخیر در معرفی وزیر ورزش و جوانان از طرف رییس‌جمهوری و عدم ارایه اساسنامه شرکت ملی نفت از احمدی‌نژاد شکایت داشته است.»

همچنین قاضی سیامک مدیرخراسانی، به عنوان قاضی رسیدگی‌کننده به پرونده محمود احمدی‌نژاد، بیان کرده بود که طبق قانون متهم باید در دادگاه حاضر شود؛ زیرا پرونده در مرحله تحقیقات مقدماتی است.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا حضور وکیل‌مدافع محمود احمدی‌نژاد در دادگاه کفایت می‌کند و نیازی به حضور متهم نیست؟، گفت: حضور وکیل‌مدافع به معنای این نیست که متهم در دادگاه حاضر نشود، اما وکیل صرفا به عنوان همراه می‌تواند به دادگاه بیاید.

لازم به گفتن است که در چند روز گذشته طرفداران محمود احمدی نژاد فراخوان هایی برای تجمع در مقابل دادگاه داده بودند.

مصطفی ترک همدانی وکیل علی مطهری با اعلام این خبر افزود: در سال ۸۹ آقای مطهری درباره رئیس جمهور وقت اظهار نظری کرد.

وی افزود: همین اظهار نظر باعث شد تا معاون حقوقی ریاست جمهوری نسبت به ایشان اعلام جرم کرده و از علی مطهری موکل بنده شکایت کند.

وکیل مطهری گفت: در طول ۲ سال گذشته در شعبه نهم بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه موضوع این پرونده در دستور کار رسیدگی قرار داشت.

وی افزود: با توجه به حضور بازپرس منصوری در دادسرای ناحیه ۳ ونک شعبه نهم بلاتصدی باقی ماند و در رسیدگی به این پرونده وقفه‌ای ایجاد شد.

ترک همدانی گفت: وقتی برای تعیین تکلیف پرونده به دادسرای فرهنگ و رسانه مراجعه کردم متوجه شدم که معاونت حقوقی ریاست جمهوری در دولت یازدهم نسبت به این پرونده اعلام رضایت کرده است.

وی تصریح کرد: براساس مستندات موجود در پرونده معاونت حقوقی نامه‌ای خطاب به شعبه بازپرسی نوشته و در آن نامه نسبت به علی مطهری اعلام رضایت کرده است که این رضایت در پرونده موجود است.

وکیل علی مطهری خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این اعلام رضایت در پرونده موجود است روال قانونی این است که برای این پرونده موقوفی تعقیب صادر شود و به این ترتیب پرونده مختومه شود.
منبع خبر سایت خبری تحلیلی سیاست ما است و وبلاگ رسوایی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد.

Inga kommentarer: