30 nov. 2013

امیدواریم " رومئو و ژولیت " هم اقامت بگیرند!





بالاخره " رومئو و ژولیت " هم اقامت گرفتند!


به گزارش « محبت نیوز » به نقل از بی‌بی سی، این قصه عشقی‌ مهیج در یمن ورد زبانهاست و باعث یک دهان کجی بزرگ به عربستان سعودی شده است.

داستان از این قرار است که یک دختر اهل عربستان سعودی به نام هدی النیران که ۲۲ سال دارد برای رسیدن به عشق خود که عرفات محمد طاهر نام دارد و پسری ۲۵ ساله است از کشور خود فرار کرده و به یمن رفته و از سازمان ملل درخواست پناهندگی کرده است.

هدی از دادگاه خواسته تا اجازه دهند در یمن مانده و با عرفات ازدواج کند.کمیساریای عالی سازمان ملل برای پناهندگان می‌گوید به احتمال زیاد درخواست پناهندگی او را قبول خواهد کرد. این عاشق و معشوق در یمن به رومئو و ژولیت عصر حاضر معروف شده‌اند.

هدی بر خلاف خواست خانواده‌اش چند هفته پیش بطور غیر قانونی از مرز عبور کرد و به یمن فرار کرد. عرفات که در عربستان کار می‌کرد کمی بعد به دنبال او به یمن برگشت.

هدی در دادگاهی در صنعا پایتخت یمن در مقابل قاضی ظاهر شد و از او درخواست اجازه اقامت در این کشور را کرد در حالیکه بیرون دادگاه جمعی با سربندهایی که رویش نوشته بود همه ما هدی هستیم در حمایت از او تظاهرات کرده بودند.

هدی زمانی تصمیم به فرار از کشورش گرفت که خانواده‌اش خواستگاری عرفات را نپذیرفت و با ازدواج آنها مخالفت کرد.

هدی و عرفات در حال حاضر در زندان مهاجران غیر قانونی یمن زندانی هستند. هدی به جرم عبور غیرقانونی از مرز دستگیر شده است. عرفات هم به همین جرم زندانی شد اما بعد از او رفع اتهام شد با این حال عرفات تصمیم گرفت در زندان و در کنار زن محبوبش بماند.

این دو تا زمانی که تکلیف هدی روشن شود هفته‌ای یکبار اجازه ملاقات دارند.

وزارت کشور یمن ابتدا درخواست هدی را برای اینکه پرونده‌اش در کمیساریای عالی سازمان ملل برای پناهندگان (یوان) رسیدگی شود رد کرد.

اما قاضی دادگاه صنعا هفته پیش به هدی اجازه داد با نماینده سازمان ملل در ساختمان دادگاه ملاقات کند.

یکی از مقامات این کمیساریا به بی‌بی‌سی گفت به احتمال زیاد به هدی پناهندگی کامل داده می‌شود چرا که اگر به کشورش برگردانده شود ممکن است مورد آزار خانواده‌اش قرار گیرد یا حتی کشته شود.

در صورت اعطای پناهندگی، هدی و عرفات آزاد می‌شوند و می‌توانند با هم ازدواج کنند.

تا زمانی که روال قانونی کامل شود هدی تحت حمایت سازمان ملل است و به عربستان سعودی بازگردانده نخواهد شد.

به گفته مقامات این سازمان با اینکه یمن از نظر قانونی باید پناهندگی هدی به سازمان ملل را به رسمیت بشناسد اما ممکن است از طرف عربستان تحت فشار قرار بگیرد چرا که عربستان براحتی می تواند همسایه بسیارضعیفتر و فقیرترش
را مجبور به پذیرش درخواستش کند.


Inga kommentarer: