3 nov. 2013

چهار مسیحی ایرانی محکوم به شلاق شدند ( پس از شرکت در مراسم مذهبی عشای ربانی و نوشیدن شراب)



متأسفانه روز بروز بر فشارها و ستمهای حکومت ایران اضافه میشود . به خصوص بر اقلیتهای مذهبی‌ و باز هم به خصوص بر مسیحیان و نوکیشان مسیحی‌ . در این رابطه امروز ، خبرها در سایتهای مختلف حاکی‌ از آن بود که چهار شهروند مسیحی‌ به جرم نوشیدن شراب ، از سویٔ دادگاهی در ایران نفری ۸۰ ضربه شلاق محکوم شدند . نوشیدن شراب جزیی از مراسم مذهبی مسیحیان است که در عشای ربانی نوشیده میشود البته لازم به توضیح است از آنجا که شاید هنوز برای خیلی‌ها جا نیفتاده باشد که منظور از نوشیدن شراب ، مراسم عیش و نوش و پارتی نیست ، شرابی که در کلیسا نوشیده میشود در جریان مراسم است درواقع سمبلی‌ از خون عیسی مسیح است و به واسطه‌ آن انسان مست شراب نخواهد شد چرا که نه الکل بالای دارد و نه مقدار آن برای نوشیدن هر شخص زیاد است ! می‌دونم که خیلی‌ از شما در مورد این توضیحات کوتاهی که دادم آگاهید اما متاسفانه از آنجا که حکومت ایران هیچگاه نگذاشت مردم در مورد مسیح و آداب نیایش مسیحیان اطلاعات کافی‌ داشته باشند برای آن دسته‌ای بود که شاید نمی‌دانستند . امروز کلیسا سوئدی استکهلم
  بودم و در مراسم ربانی من هم تکّه کوچکی نا‌ن و یک جرعه شراب مانند تمام ایمانداران نوشیدم . وقتی‌ مراسم تمام شد و از کلیسا خارج شدم مسلمان دیدم ، بودایی دیدم و در مسیر خانه آدمهای زیادی با مذهبهای مختلف دیدم و جالب این بود که هیچ کدام از اعتقاد و مذهبشان نمیترسیدند و جالبتر که حتی فکر نمی‌کردند که شاید مذهبشان برایشان خطری از سویٔ دولت محسوب بشه ! 



خداوندا ، ای پدر آسمانی ، دعا می‌کنیم برای این ۴ برادر مسیحی‌ ( بهزاد تعالی پسند، مهدی رضا امیدی (یوهان) مهدی دادخواه (دانیال) و امیر حاتمی (یوهانا) که در دستان جلادان حکومت ایران اسیر هستند و به ناحق برایشان حکم بریدند ، دعا می‌کنیم این حکم شلاق که با دستان ناپاک قاضی دادگاه ایرانی‌ صادر شده باطل بشه و دعا می‌کنیم برای تمام شهروندان مسیحی‌ که تمام فشارها و تبعیضها را تحمل میکنند دعا می‌کنیم برای تمام زندانیان مسیحی‌ در بند جمهوری اسلامی .

طلبیدم بر نامت

عیسی مسیح

امین





به گزارش شبکه خبر مسیحیان فارسی زبان به نقل از روزنامه بریتانیائی ایندپندنت، دادگاهی در ایران چهار شهروند مسیحی را در شمال کشور به جرم شراب خواری با وجود مجاز بودن نوشیدن شراب در مذهب مسیحی به 80 ضربه شلاق محکوم کرد.

العربیه در ضمن نقل این خبر از منبع نوشته است: جمهوری اسلامی ایران نوشیدن شراب را که جزیی از مراسم مذهبی مسیحیان است، نمی بخشد و از آن چشم پوشی نمی کند.

ایندپندنت با ذکر جزئیات بیشتر نوشت؛ این حکم که یکشنبه 14 مهر ماه (ششم ماه اکتبر) توسط دادگاه شهر رشت صادر شد، روز شنبه 28 مهر ماه (بیستم اکتبر2013) به آنها ابلاغ شد و در آن آمده است که ده روز فرصت دارند تا به آن اعتراض و تقاضای فرجام خواهی کنند. اتهام دیگر این افراد در اختیار داشتن آنتن ماهواره ای می باشد.

مطابق خبر اسامی محکومین عبارتند از؛ بهزاد تعالی پسند، مهدی رضا امیدی (یوهان) مهدی دادخواه (دانیال) و امیر حاتمی (یوهانا).
ایندپندنت سپس از قول شخصی که او را مدیر عامل همبستگی جهانی مسیحیان خوانده است و بیانیه ای در این مورد منتشر کرده می نویسد: “احکام صادره علیه این چهر عضو کلیسای ایران که در مراسم مذهبی خود و در عشای ربانی شرکت کرده بودند، به طور جدی آزادی عبادت را مورد تعدی قرار می دهد و آزادی عبادات دینی حق انسان و تعرض به آن غیر قابل قبول است”.

وی در بیانیه خود تاکید می کند:” ما از مقامات ایران می خواهیم که از مسئولیت های بین المللی خود، خصوصا از پیمان بین المللی حقوق مدنی شهروندان که حق عبادات هر مذهب و ایمان را تضمین میکند، شانه خالی نکنند”.

به گزارش ایندپندنت، این احکام خشن زمانی صادر می شود که دولت سخت گیریهای شدیدی را علیه آنچه که کلیساهای خانگی نامیده شروع کرده است.

براساس یک برآورد وزارت امورخارجه آمریکا حدود 370 هزار نو ایمان مسیحی در ایران زندگی می کنند. البته مسیحیان ایران این رقم را حداقل یک میلیون نفر تخمین می زنند.


Inga kommentarer: