14 nov. 2013

خدا حافظ هرکول پوآرو



دیوید سوشه بازیگر محبوب نقش هرکول پوآرو برای همیشه از بازی در این نقش خداحافظی کرد. او می‌گوید مردم به این همه خون و خشونت و سکس در فیلمهای پلیسی‌ نیاز ندارند. به گمان من این سخن او را باید با طلا نوشت . هنوز هم برنامه‌های محبوب من هرکول پوآرو شرلوک هولمز و کاراگاه مرداک هستند هنوز هم خانواده فرسایت و غرور و تعصب برایم پر از زیبایی و جذبه اند. حالا هرکول پوآرو من را به فکر وا داشته . با خودم فکر می‌کنم جامعه‌ی افسار گسیختهٔ ما به کدام سمت میرود.آیا واقعا نمی‌توان نسبتی بین این همه خون و خشونت در فیلمهای هالیوودی و دنیای واقعی‌ یافت؟آیا واقعا نمی‌توان نسبتی بین این همه خیانت و دروغ در برنامه‌های جم و فارسی وان با جامعه ایرانی‌ یافت؟از خودم می‌پرسم انسانیت به کجا میرود یا درست تر به کجا برده میشود؟

3 kommentarer:

Anonym sa...

پیمان
در معرفی وبلاگتان قید فرموده اید که : "ماهیت اسلام برملا میشود" .
گرامی ، شما اسلام را از چه طریقی شناخته اید؟ اگر اسلام را معادل ملاها و یا سران مکه میدانید و قرآن را از روی ترجمه های معاندانش (مثل الهی قمشه ای) شناخته اید ، باید بگویم که بدجوری به خودتان ظلم کرده اید، زیرا کار شما مثل این است که کسی بخواهد مفهوم واقعی دمکراسی را از قانون اساسی و رئیس جمهور فرانسه بشناسد.
اعلام نظر ، بدون مطالعه واز سر تنفر کاذب ، خطاست.

Anonym sa...

من به شخصه حاضرم منابعی که شما برای شناخت اسلام معرفی می کنید بخوانم همین جا لطفا معرفی کنید.

peyman sa...

ناشناس عزیز کافیست برای اطلاعات خوب به اصل منبع یعنی‌ قرآن رجوع نمایید!
به طور مثال:سوره توبه، ایه 123:
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ قَاتِلُواْ الَّذِينَ يَلُونَكُم مِّنَ الْكُفَّارِ وَلِيَجِدُواْ فِيكُمْ غِلْظَةً وَاعْلَمُواْ أَنَّ اللّهَ مَعَ الْمُتَّقِينَ.
ای کسانیکه ایمان آورده اید، کافرانی که نزد شمایند را بکشید! تا در شما درشتی و شدت را بیابند. و بدانید که خداوند با پرهیزکاران است!

آیه سی و چهار سوره النسا :آیه 34 سوره النسا، به صراحت می گوید که زنان خود را کتک بزنید. در کشورهای متمدن، حتی اگر کسی با حیوانات بد رفتاری کند، با مجازات روبرو می شود
"الرِّجَالُ قَوَّامُونَ عَلَى النِّسَاء بِمَا فَضَّلَ اللّهُ بَعْضَهُمْ عَلَى بَعْضٍ وَبِمَا أَنفَقُواْ مِنْ أَمْوَالِهِمْ فَالصَّالِحَاتُ قَانِتَاتٌ حَافِظَاتٌ لِّلْغَيْبِ بِمَا حَفِظَ اللّهُ وَاللاَّتِي تَخَافُونَ نُشُوزَهُنَّ فَعِظُوهُنَّ وَاهْجُرُوهُنَّ فِي الْمَضَاجِعِ وَاضْرِبُوهُنَّ فَإِنْ أَطَعْنَكُمْ فَلاَ تَبْغُواْ عَلَيْهِنَّ سَبِيلًا إِنَّ اللّهَ كَانَ عَلِيًّا كَبِيرًا
ترجمه :
مردان بايد بر زنان مسلط باشند چرا كه خداوند بعضى از انسانها را بر بعضى ديگر برترى بخشيده است، و نيز از آن روى كه مردان از اموال خويش [براى زنان‏] خرج مى‏كنند، زنان شايسته آنانند كه مطيع و به حفظ الهى در نهان خويشتندار هستند، و زنانى كه از نافرمانيشان نگرانيد، بايد نصيحتشان كنيد و [سپس‏] در خوابگاهها از آنان دورى كنيد [و سپس اگر لازم افتاد] آنان را کتک بزنید آنگاه اگر از شما اطاعت كردند، ديگر بهانه جويى [و زياده‏روى‏] نكنيد، خداوند بلندمرتبه بزرگوار است‏"

ناشناس پیشنهاد می‌کنم قرآن با ترجمه فارسی تهیه و بخوان از این آیه‌ها زیاد پیدا خواهی‌ کرد