11 okt. 2011

این هم یک روش جدید رژیم برای آزار و شکنجه روحی زندانیان سیاسی و خانواده هایشان، اما آنقدر احمق هستند که هنوز فکر میکنند میتوانند با این کارها تفکر و روحیه ما را از بین ببربند.


مسئولان زندان اوین: خانواده‌ها با خود گاز اشک‌آور و سلاح 

سرد به سالن ملاقات نیاورند




هر روز دامنه کنترل ها بر خانواده زندانیان سیاسی در روزهای ملاقات با زندانی شان ابعاد تازه ای می یابد، اما این بار پیامی عجیب بر سر در ساختمان ملاقات زندان اوین واقع در خیابان درکه خودنمایی می کند.


بر اساس خبرهای رسیده ، مقابل در اصلی سالن ملاقات زندان اوین در نزدیکی میدان درکه تهران، پلاکارد بزرگی نصب شده که در آن، مسئولان این زندان خانواده ها را از آوردن وسایلی چون گاز اشک آور، سلاح های گرم و سرد و دوربین های خاص برحذر داشته اند. در این پلاکارد نوشته شده: خانواده های زندانیان از آوردن هرگونه سلاح گرم و سرد همچون گاز اشک آور و … به داخل سالن ملاقات خودداری کنند.


خانواده زندانیان سیاسی هربار که این پلاکارد را می خوانند، با تعجب زیاد می پرسند این تابلو چه مفهومی دارد و این همه افرایش کنترل برای یک ملاقات بیست دقیقه ای زندانی با خانواده از پشت لایه های فلز و سیمان برای چیست؟ مگر خانواده زندانیان سیاسی دسترسی به گاز اشک آور و باتوم دارند که از آنها درخواست می شود این وسایل را همراه نداشته باشند و مگر کسی از این مردم به چنین وسایلی دسترسی دارد؟ البته جز ماموران امنیتی و دولتی که در سالهای اخیر از این وسایل برای سرکوب مردم بی گناه استفاده کرده اند.


همچنین بر اساس گزارش های رسیده به کلمه، از چند هفته پیش در مقابل در ورودی سالن ملاقات زندان اوین تعدادی مامور مرد و زن، کیف و وسایل شخصی خانواده های زندانیان را بررسی و تلفن های همراه خانواده ها را از آنها می گیرند.


این در حالی است که در گذشته چنین کنترلی بر خانواده ها اعمال نمی شد، چرا که بیشتر زندانیان که به ملاقات کابینی با زندانی شان می روند، هیچ گونه تماسی با آنها ندارند و در ملاقاتهای حضوری هم همه ی اشیاء همراه خانواده ها قبل از ورود به سالن ملاقات حضوری، ضبط می شود و خود آنها هم توسط ماموران بازرسی زندان اوین مورد تفتیش دقیق بدنی قرار می گیرند. این بازرسی برای یک ملاقات از پشت شیشه های قطور و میله های آهنی، جای پرسش های زیادی را برای خانواده های زندانیان باقی گذارده است.


کابین های ملاقات زندان اوین با شیشه های قطور و دو جداره و گفت‌وگوی خانواده و زندانی از طریق گوشی تلفن و همچنین پایان گفت‌و‌گو با پایین آمدن ناگهانی یک پرده پارچه ای، اثرات مضری بر روحیه خانواده و زندانی دارد، تا جایی که به توصیه روانشناسان، زندانیانی که فرزند خردسال دارند، از این ملاقات ها برحذر داشته شده اند؛ چرا که به گفته آنها، چنین ملاقاتی بر روحیه فرزندان خردسال تاثیر نامناسب دارد.


قوانین سخت گیرانه هر روز برای زندانیان سیاسی با شدت و سخت گیری بیشتری اعمال می شود و مشخص نیست مسئولان از اجرای آنعل چه هدفی را در سر می پرورانند

Inga kommentarer: