26 feb. 2014

مظلومیت ایران به بهانه حقوق قومی




بدون تردید نوع حکومت در ایران برای غرب و شرق تفاوتی نمیکند آنچه که برای قدرتهای جهانی اهمیت دارد تامین منافع آنها در ایران است. با نگاهی به تاریخ صد سال اخیر به راحتی درمی یابیم که بسیاری به این نتیجه رسیده اند که منافعشان آنطور که باید در چهارچوب یک ایران یکپارچه و نیرومند تامین نمیشود و در این سالها از هیچ تلاشی برای تجزیه ایران فروگذار نکرده اند. این روزها هم بی بی سی فارسی و صدای امریکا پرچمدار این راه هستند.




این دو شبکه با تکیه بر شناختی که از روحیات مردم ایران دارند به طرزی موزیانه در حال پیشبرد اهداف خود هستند و آنچه که بی بی سی و صدای امریکا به شدت روی ان حساب میکنند عبارتند از :

۱- تغییر پذیری مردم تحت تاثیر تبلیغات رسانه. 

۲- برخورد احساساتی مردم با مسائل، بخصوص مسائل قومیتی. 


آنها با تکرار مداوم مسائلی از قبیل تحصیل به زبان مادری، فرهنگ ملل ایران، خشکاندن دریاچه ارومیه توسط فارسها، پایمال شدن حقوق ملل غیر فارس و ... سعی در تحریک احساسات مردم و تلقین این دروغ بزرگ را دارند که حقوق مردم در مناطقی که فارس نشین نیستند تنها به دلیل فارس نبودن پایمال میشود!

به عنوان مثال در این شبکه ها به ندرت میشنویم که به خشکیدن دریاچه بختگان یا زاینده رود بپردازند، اما موضوع دریاچه ارومیه بارها در برنامه های مختلف صدای امریکا و بی بی سی فارسی به بحث گذاشته شده است. هدف نویسنده انکار پایمال شدن حقوق مردم در ایران نیست بلکه باور دارد که حقوق تمامی مردم ایران فارغ از قومیت در سراسر ایران به شکلهای مختلف در حال پایمال شدن است اما پرواضح است که چنین رسانه هایی از مطرح کردن مسائل با نگاه قومیتی تنها یک هدف را دنبال میکنند و ان تجزیه ایران است. 

جالب آنکه هر جا بحث زبان مادری را مطرح میکنند با زیرکی تمام موضوع "تحصیل زبان مادری" و "تحصیل به زبان مادری" یکجا مطرح میشود و تعمدا از پرداختن به تفاوتهای این دو موضوع و تفکیک آنها اجتناب میکنند. بدین طریق با انحراف ذهن بیننده تمام آنچه را که در مورد "تحصیل زبان مادری " به حق پذیرفته شده و قابل دفاع است را همسنگ قرار میدهند با "تحصیل به زبان مادری" که موضوعی کاملا متفاوت و البته غیر قابل اجرا در سرزمینی مانند ایران است. 

البته باید اعتراف کرد که این شبکه ها تا حدود زیادی موفق عمل کردند و توانستند با استفاده از احساسات مردم آنها را به سمت تعصبات قومی سوق دهند. اما گویا حکومت ایران نیز با نفرت پراکنان قومی چه در داخل و چه در خارج مشکلی ندارد. در این بین ان که بیش از همه مظلوم واقع شده است ایران است.

پیمان شمشیردار

2 kommentarer:

Anonym sa...

lotfan kos sher nago

Mehran sa...

از زمان رضا پهلوی تا کنون شغلی به نام دفاع از تامامیت ارضی در لیران به وجود امده است.جالب انکه شاغلین در این رشته نصفی از ثروت خود را صرف به دست اوردن دل خارجی ها می کنند و با ان نصف دیگر زندگی مرفه ای برای خود و اطرافیانشان می سازند و هر فریاد حق طلبی را در گلو خفه می کنند.شما از این دسته هستید و گرنه یک جریان و سازمان سیاسی جدی را نشان دهید که در برنامه خود تجزیه ایران را داشته باشد،بی منطقی هم حدی باید داشته باشد جناب!