30 jan. 2011

خطر جدی اجرای حکم اعدام، جان زندانی سیاسی لقمان مرادی هموطن کرد ما را تهدید می کند

ظهر روز یکشنبه 10 بهمن ماه زندانی سیاسی لقمان مرادی از سالن 12 بند 4 زندان گوهردشت کرج خارج و به نقطۀ نامعلومی منتقل گردید و تا لحظۀ انتشار این خبر هنوز به بند بازگردانده نشده است . زندانی سیاسی لقمان مرادی اخیرا توسط صلواتی معروف به قاضی مرگ محکوم به اعدام شده است ولی هنوز این حکم رسما به او و وکیلش ابلاغ نگردیده و همچنین در این حکم ضدبشری تجدید نظری صورت نگرفته است.
خطر جدی اجرای حکم ضدبشری اعدام جان این زندانی سیاسی را تهدید می کند و تمام شواهد حاکی از احتمال اجرای حکم اعدام می باشد.
لازم به یاد اوری است که زندانیان سیاسی لقمان و زانیار مرادی در مرداد ماه 1388 در شهر مریوان دستگیر شدند و ماه ها در شکنجه گاه وزارت اطلاعات در زندان سنندج تحت شکنجه های شدید جسمی،روحی و تهدید به شکنجه های جنسی قرار داشتند تا وادار به اعتراف در مقابل دوربین تلویزیون شوند. بازجویان وزارت اطلاعات صحنه سازیهای مختلفی علیه آنها بکار بردند تا زمینۀ صدور حکم اعدام آنها را فراهم نمایند.پس از ماه ها بازجویی و شکنجه آنها رابه بند 209 زندان اوین منتقل کردند و در شعبۀ 15 دادگاه انقلاب توسط صلواتی معروف به قاضی مرگ محاکمه و محکوم به مرگ شدند. سپس آنها را به زندان گوهردشت کرج منتقل کردند