23 maj 2014

شکایت رسمی «دانشجویان حزب‌الله» از لیلا حاتمی و درخواست مجازات حبس و شلاق برای او


دختر خانوم هایی که اسم خودتون رو گذاشتید حزب الله فرهنگ بوسیدن در فرانسه یک امر عادی است و به این صورت است که وقتی آدمها به هم میرسند چه زن و چه مرد همدیگر را میبوسند مثل ما که تو ایران به هم دست میدیم یا در سوئد همدیگر را بغل میکنند یا ... آخه شماها که از دروازه دولاب بالا ترشو هم ندیدین چه برسه به فستیوال کن غلط میکنین از این غلطها میکنین اول برین سراغ اون احمدی نژاد که زد مادر چاوز رو ماچ کرد نه روبوسی لیلا حاتمی و ژیل ژاکوب، رییس ۸۴ ساله‌ی جشنواره فیلم کن بعد بیاین حرف مفت بزنین و ...


به گزارش تقاطع: با شکایت رسمی گروهی از دانشجویان دختر حامی حکومت ایران از لیلا حاتمی، ماجرای روبوسی او با رییس جشنواره کن وارد فاز تازه‌ای شد.

آن‌گونه که “خبرگزاری تسنیم”، وابسته به سپاه پاسداران، عصر روز چهارشنبه (۳۱ اردیبهشت-۲۱ می) گزارش کرده، این افراد که خود را «جمعی از خواهران دانشجوی حزب‌ا‌لله» معرفی نموده‌اند از خانم حاتمی به دلیل آن‌چه «ارتکاب و تظاهر علنی به عمل حرام در انظار و اماکن عمومی و معابر» و «جریحه‌دار کردن احساسات مذهبی ملت غیور و شهیدپرور ایران» خوانده‌اند، در “دادسرای فرهنگ و رسانه” شکایت کرده و خواستار اعمال مجازات “حبس” و “شلاق” برای وی بر اساس ماده‌ی ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی شده‌اند.

این “دانشجویان” در نامه‌ی خود به رییس “دادسرای فرهنگ و رسانه” نوشته‌اند که این بازیگر سینمای ایران «در اقدامی علنی و عامدانه، برای دست دادن و بوسیدن رییس مرد اجنبی فستیوال فیلم کن، پیش‌قدم شده و فعل حرام یاد شده را مرتکب گردیده است».

آن‌ها هم‌چنین با «گستاخانه» خواندن رفتار خانم حاتمی، مدعی شده‌اند که او «به انتشار قطعی تصاویر قبیحه عمل ارتکابی خود عالم بوده است».

شاکیان لیلا حاتمی در بخش دیگری از شکایت خود، با اشاره به «شهرت و محبوبیت» او در بین «مردم مسلمان ایران»، رفتار وی را از مصادیق «تشویق به فساد» دانسته‌ و خواهان اعمال «مجازات حبس از یک تا ۱۰ سال زندان» برای وی، بر اساس ماده‌ی ۶۳۹ “قانون مجازات اسلامی” شده‌اند.

به نوشته‌ی “تسنیم”، این گروه با بیان این‌‌که فیلم صحنه‌ی روبوسی لیلا حاتمی و ژیل ژاکوب را به شکایت‌نامه‌ی خود پیوست کرده‌اند، گفته‌اند که این شکایت به شعبه چهارم بازپرسی دادسرای “فرهنگ و رسانه” ارجاع داده شده است.

گفتنی است روز چهارشنبه‌ (۱۴ می‌-۲۴ اردیبهشت) در جریان مراسم افتتاحیه‌ی جشنوار کن و بر روی فرش قرمز این جشنواره، لیلا حاتمی به همراه سایر اعضای هیات داوران این جشنواره، برای ابراز احترام به نزد ژیل ژاکوب، رییس جشنواره کن رفت و آن‌گونه که در ویدئوی منتشرشده از این صحنه قابل مشاهده است، در حالی که قصد داشت با وی دست بدهد، با حرکت رو به جلوی سر آقای ژاکوب، ناچار به روبوسی با او شد.

اتفاقی که بلافاصله تصاویر آن در شبکه‌های اجتماعی بازتاب یافت و موجب واکنش شماری از مقامات و رسانه‌های حکومتی در ایران شد.

در یکی از نخستین این واکنش‌ها، لاله افتخاری، دبیر اول کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، خواهان برخورد «جدی» با این بازیگر سینمای ایران شد و از وزارت ارشاد خواست تا تکلیف خودش را با چنین هنرمندانی روشن کند.

به دنبال آن، حسین نوش‌آبادی، معاون پارلمانی وزیر ارشاد جمهوری اسلامی نیز در گفتگو با همین خبرگزاری، با بیان این‌که «این‌گونه حضور‌های نامناسب که اخیراً در جشنواره کن اتفاق افتاده هم‌سو با اعتقادات دینی ما نیست»، گفت «کسانی که به عنوان زن ایرانی در مجامع بین‌المللی شرکت می‌کنند باید به اعتبار، عفت و منزلت ایرانیان توجه کنند».

با این وجود، علی جنتی، “وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی” در دولت حسن روحانی در مقایسه با معاون خود، موضع ملایم‌تریاتخاذ کرد و ضمن تقدیر از خانم حاتمی به دلیل «نوع پوشش متین»و «منطبق با معیارهای ارزشی» جمهوری اسلامی، گفت: «فکر می‌کنم در این قضیه ایشان غافل‌گیر شد؛ ولی به هر صورت این رفتار قابل قبول و دفاع نیست.»

این در حالی است که بازتاب جهانی حملات لفظی به لیلا حاتمی، ژیل ژاکوب ۸۴ ساله‌ را نیز به واکنش وادار کرد. او در صفحه‌ی توییترش نوشت: «این من بودم که برای روبوسی با مادام حاتمی جلو آمدم. در آن لحظه او برای من تجسمی از همه‌ی سینمای ایران بود.»


http://taghato.net/article/6387


Inga kommentarer: