7 feb. 2016

منظور از تحریم فعال وطرح انتخابات آزاد و دموکراتیک چیست!

در برنامه رادیویی و تصویری هفتگی ( براندازان )


انتخابات ازاد و دموکراتیک، با تحریم فعال انتصابات حکومتی،نقشه راه است
سخنوران : آرش مهدوی _ دکتر محمود مرادخانی _ رامین گلبانگ
کاری مشترک ازگروه براندازان :کانون کنشگرایان ایران - آزادگان نروژ
www.barandazan.org
www.koneshgarayan.org
www.azadegannorway.com


انتخابات ازاد و دموکراتیک، با تحریم فعال انتصابات حکومتی،نقشه راه است .

اولین گام طرح انتخابات ازاد دموکراتیک در برابر انتصابات رژیم، این بود که در فرمانداری ثبت نام کنیم اما در برابر شرایط تحمیلی و غیر دموکراتیک حاکم بر ثبت نام، نا فرمانی نماییم.باید با این اقدام خود نشان می دادیم، ضوابط تحمیلی مثل، تکمیل پرسشنامه ،متضمن تفتیش عقیده، بر خلاف اعلامیه ی جهانی حقوق بشر، مشتمل بر ممنوعیت هر نوع تفتیش عقیده از جمله، پرسش از مذهب یا گرایش سیاسی ، شهروندان است.
گام دوم از نقشه ی راه این بود که در برابر نظارت استصوابی مقاومت کرده، و نشان بدهیم، تایید صلاحیت کاندیداها ،فقط در صلاحیت مردم از طریق احزاب غیر وابسته به قدرت یا با تایید 500 تن از افراد واجد رای دادن، از حوزه ی انتخابیه ی مربوطه است.
طرح این واقعیت که در هیچ کجای دنیا، نظارت استصوابی، شورای نگهبان یا صلاحیت هیچ دستگاه حکومتی، برای تایید صلاحیت کاندیداها ،مطرح نمی باشد و چنین امکانی جود ندارد که به خود اجازه بدهند، صلاحیت کاندیداها را تایید یا رد کنند، مورد شگفتی بسیاری واقع شد اما به مرور و با روشنگری ،اعضا و متحدین همبستگی برای دموکراسی و حقوق بشر، به گفتمان حاکم در این حوزه تبدیل می شود و به مرور حتا، برخی عناصری حکومتی از اصلاح طلب ها و اعتدالی ها که در پشت سد شورای نگهبان متوقف شده اند، به این گفتمان رو می اوردند.
اگر چه ،تا جا افتادن این گفتمان در بین توده ها، وحتا بخشی از نخبگان، راه طولانی در پیش است.
مرحله سوم از این نقشه راه، طرح ،شرایط برابر، منصفانه و ازاد ، استفاده از امکانات برای تبلیغات برنامه ی کاندیدا های انتخاباتی است. در این مرحله ازادی فعالیت احزاب و مطبوعات مورد تاکید قرار می گیرد.
احزاب می بایست ازاد باشند تا با تشکیل میتینگ های تبلیغی در اماکن عمومی، از کاندیداها بخواهند تا به اعلام برنامه های خود بپردازند. رژیم حاکم به هیچ یک از این شرایط انتخابات ازاد و دموکراتیک تن نمی دهد و حتا بخش بزرگی از نخبگان و توده ها را مجبور به تن دادن به انتصابات نموده است. نهاد های قدرت و حکومت اعم از نظامی ها، ، رادیو و تلوزیون و دولت، حق ندارند،به نفع یا بر علیه هیچ کاندیدا و حزبی فعالیت کنند.
حکومت حق ندارد، مانع فعالیت ازاد احزاب و کاندیداهای مخالف شود.انتخابات زمانی منصفانه است که ،شرایط تبلیغ بدون دخالت حکومت و نهادهای دولتی،برای همه ی کاندیداها وجود داشته باشد.
تا کنون و در تمام مراحل مذکور، رژیم حاکم، سعی کرده است، انتخابات را به یک نمایش بی محتوا تبدیل و به جای ان ،انتصابات را جا بیندازد. اما همبستگی بر ،معرفی و الگو سازی انتخابات ازاد و دموکراتیک تاکید دار.
مراحل بعدی این نقشه راه بیان خواهد شد اما تاا اینجا، همواره از ازادیخواهان دعوت کرده ایم تا با پشتیبانی از همبستگی، علیه انتصابات و اقدامات غیردموکراتیک رژیم، ایستادگی نموده ،با تحریم فعال انتصابات حکومتی با پشتیبانی از صندوق ازاد و انتخابات ازاد و دموکراتیک،مطابق نقشه ی راه و الگوی دموکراتیک ، متحد شود.
مهندس طبرزدی

Inga kommentarer: