27 jan. 2013

انگیزۀ جمهوری اسلامی از نمایش علنی قطع کردن دست یک جوان






"انگیزۀ رژیم اسلامی از این اقدام حساب شده ترساندن مردم به منظور جلوگیری از وقوع اعتراض های اجتماعی است."

رسانه های بین المللی تصاویر قطع کردن دست یک جوان ۲۹ ساله در ملاء عام در شیراز را از طریق شبکه های تلویزیونی بین المللی و همچنین به وسیلۀ اینترنت و شبکه های اجتماعی مجازی منتشر کردند. این تصاویر اول بار توسط خبرگزاری های رسمی جمهوری اسلامی ایران، از جمله خبرگزاری "ایسنا"، انتشار یافتند.

در این تصاویر چگونگی قطع کردن دست یک جوان در ملاء عام و همچنین دستگاهی که مقامات ایران برای این منظور ابداع کرده و ساخته اند به نمایش گذاشته شده اند.

محمود امیری مقدم، سخنگوی سازمان دفاع از حقوق بشر در ایران که در نروژ به سر می برد به شبکۀ جهانی تلویزیون بیست و چهار ساعتۀ فرانسه که به چهار زبان فرانسوی، انگلیسی، عربی و اسپانیایی برنامه پخش می کند گفته است : نکتۀ عجیب در اقدام حکومت ایران این است که نه فقط برای اولین بار صحنۀ قطع کردن دست یک متهم را در ملاء عام به نمایش می گذارد، بلکه تصاویر این عمل را از طریق رسانه های دولتی نیز منتشر می کند و همزمان پرده از دستگاهی برمی دارد که برای قطع کردن عضو بدن انسان ابداع کرده است.

به گزارش منوتو، محمود امیری مقدم سپس اضافه کرده است که حکومت ایران بیش از پیش و با نزدیک شدن موعد انتخابات به نمایش علنی مجازات های بدنی از قبیل شلاق زدن، قطع اعضای بدن و همچنین اجرای مجازات اعدام در اماکن عمومی و میادین شهرهای کشور مبادرت می کند.

به گمان سخنگوی سازمان دفاع از حقوق بشر در ایران این همزمانی تصادفی نیست و انگیزۀ حکومت ایران از این اقدام حساب شده ترساندن مردم به منظور جلوگیری از وقوع اعتراض های اجتماعی است.

Inga kommentarer: