19 aug. 2015

افشای مهم‌ترین هدف سفر پنهانی قاسم سلیمانی به مسکو از سوی یک سایت روسی


تازه داستان داره جالب میشه دوستان! از سیاست موازنه، در جهت اهداف اصلی خودشون استفاده میکنند. از طرفی با امریکا به توافق میرسند و از طرف دیگر با رقیب امریکا وارد مذاکره میشوند.
به نقل ازوبسایت ار اف ای : در حالی که جواد ظریف، وزیر خارجه ایران، که برای یک دیدار رسمی به مسکو سفر کرده، اطلاعات مربوط به حضور سردار قاسم سلیمانی در روسیه و دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری این کشور را "تبلیغات آمریکا" خواند، یک سایت روسی علی‌رغم تکذیب سفر سلیمانی به مسکو، از وی شدیدا دفاع کرد و گفت که اگر وی به روسیه آمده باشد، مهمترین هدفش قانع کردن مقامات روسیه در زمینه در اختیار قرار دادن تسلیحات به ارتش‌های سوریه و عراق بوده است.


وزیر امور خارجه ایران امروز در روسیه گفت: "این اواخر تبلیغات زیادی از جانب آمریکا مشاهده می شود که من فکر می کنم به خاطر وضعیت سیاست داخلی آنها در کنگره آمریکا است."

همچنین اسپوتنیک، یک سایت خبری روسیه، امروز در مطلبی در این باره نوشت که "به فرض اگر چنین دیداری صورت گرفته باشد چه دلیلی وجود دارد که آمریکا اینقدر آشفته شده؟"

این سایت روسی نوشت: "ناراحتی آمریکایی‌ها از سردار سلیمانی به این دلیل است که وی توانست نقشه‌های آنها و هم پیمانانشان برای تجزیه منطقه و نابودی ایران را خنثی کند. دلیل بیم آنها از دیدار سردار سلیمانی با مقامات روسی هم این است که وی با تجربه ترین فرد در زمینه مبارزه با تروریست ها در منطقه می باشد و شاید بخواهد این تجربه و اطلاعات را با مسئولین روسیه در میان بگذارد."

در ادامه مطلب اسپوتنیک آمده: "در حال حاضر دولت های عراق و سوریه برای مبارزه با تروریست ها به انواع خاصی از تسلیحات احتیاج دارند که ایالات متحده به هر ترفندی تلاش می کند از دسترسی ارتش های عراق و سوریه به این تسلیحات جلوگیری کند. احتمالا آنها واهمه دارند که مبادا ژنرال سلیمانی مسئولین روسیه را قانع کند این تسلیحات را در اختیار ارتش های سوریه و عراق قرار دهند تا ماجرای تروریست ها در منطقه خاورمیانه را یک سره کنند."

ده روز پیش خبرگزاری رویترز به نقل از فاکس نیوز نوشت که قاسم سلیمانی، فرمانده نیروهای قدس سپاه پاسداران، در روز ۲۴ ژوئیه گذشته، در مسکو بود و با رئیس جمهوری و وزیر دفاع روسیه دیدار کرد. این در حالی است که سلیمانی مشمول تحریم ویزا از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد است.

پس از این دیدار، جان کری، وزیر خارجه آمریکا، در گفتگوی تلفنی با سرگئی لاوروف، همتای روس خود، درباره این سفر ابراز نگرانی کرد، اما کاخ کرملین، این ادعای رسانه‌های آمریکایی را تکذیب کرد.
http://fa.rfi.fr/

17 aug. 2015

گزارشی از وضعیت پیروز منصوری؛ هشت سال پس از بازداشت


محمدعلی (پیروز) منصوری، زندانی سیاسی در وضعیتی هشتمین سال زندان خود را سپری میکند که در این هشت سال از مرخصی محروم بوده و همچنین در معرض بیماری های مختلف است.
به گزاری خبرگزاری هرانا، ارگان مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، پیروز منصوری زندانی سیاسی که از سال ۱۳۸۶ و با حکمی ۱۷ ساله در زندان رجائی شهر به سر می برد، تا لحظه تنظیم این گزارش از مرخصی محروم بوده و همچنین در معرض بیماری های مختلفی می باشد.
ایران منصوری، دختر این زندانی سیاسی در گفتگو با هرانا با ذکر این نکته که یک سال از حکم پدر او در یکی از اعیاد فطر بخشیده شده است، اعلام کرد که: ” در وضعیت فعلی ایشان بیش از نیمی از حکم خود را سپری کرده است.”
دختر این زندانی سیاسی همچنین در ارتباط با امکان آزادی مشروط پدرش پس از گذراندن بیش از نیمی از دوران زندان گفت: ” برای آزادی مشروط ایشان باید درخواستی را ارائه کند که با توجه به اینکه ایشان معتقد است که درخواست آزادی مشروط و نوشتن نامه برای آن به معنای پذیرش حکم دستگاه قضایی علیه ایشان است، ایشان از این درخواست تا امروز صرفنظر کرده اند.”
ایران منصوری همچنین و در ارتباط با وضعیت مرخصی پیروز منصوری در طول هشت سال گذشته اظهار داشت: ” برای مرخصی هم ایشان باید درخواست بنویسند. علاوه بر این درخواست، حدود یک میلیارد تومان وثیقه لازم است و تنها زمان این مرخصی دو تا سه روز خواهد بود. همچنین برای این دو تا سه روز خانواده زندانی باید رفت و آمد و تحقیر بسیاری را تحمل کنند.
البته در سال ۸۹ ایشان درخواست مرخصی کرده بود که پس از پیگیری با مخالفت بازجوی ایشان در وزارت اطلاعات مواجه شد. ایشان به مدت هشت سال است که بدون مرخصی در حال گذراندن دوران حبس خود هستند.”
دختر این زندانی سیاسی در ارتباط با وضعیت سلامتی پدر خود نیز به هرانا گفت: “ایشان مبتلا به هپاتیت از نوع B هستند که در وضعیت معمول خطرناک نیست. اما زمانی که به کسی منتقل شود می تواند خطرناک باشد. ایشان همچنین مبتلا به ناراحتی معده هم هستند. البته بیماری پیشین مربوط به سردردها و سرگیجه ها که تصور می شد مربوط به مسئله پارازیت ها در زندان است بهبود یافت. البته بهداری کاری انجام نداد و این بهبود بر اثر مرور زمان انجام گرفت.”
منصوری با ذکر این نکته که “مسئله اینجاست که بهداری کاری برای بیمار انجام نمی دهد و رفتن به بهداری نتیجه ای برای بیمار ندارد” به خواست پدرش برای ورزش کردن اشاره کرد و با اشاره به کمبودهای موجود در زندان گفت: “ایشان برای ورزش کردن تا مدتها با دمپایی می دوید و با دمپایی دویدن عوارضی برای ایشان داشت. رساندن کفش ورزشی معمولی به ایشان هم بسیار با مشکل همراه است و در طول زمان بسیاری امکان پذیر است. با توجه به سن و سال ایشان در صورت درد گرفتن پا و عدم ورزش و عوارض ناشی از عدم تحرک و همچنین به دلیل عدم رسیدگی بهداری می تواند وضعیت ایشان را بدتر کند.”
محمد علی (پیروز) منصوری پس از شرکت در مراسم نوزدهمین سالگرد قتل عام زندانیان سیاسی سال ۱۳۶۷ در شهریور ماه ۱۳۸۶ دستگیر شد و توسط قاضی صلواتی به ۱۷ سال زندان، تبعید به زندان رجایی شهر کرج و ۱۵۰ هزار تومان جریمه نقدی محکوم شد. او همچنین از زندانیان سیاسی دهۀ ۶۰ می‌باشد.https://hra-news.org/fa/prisoners/a-1910

یاد بودی از قهرمانان وطن: دکتر شاهپور بختیار و دکتر فریدون فرخزاد



برنامه راديويی گروه براندازان (کانون کنشگرایان ایران ،حزب سکولار دمکرات،آزادگان نروژ)
مجری برنامه:آرش مهدوی
با حضور:آرش مهدوی, رامین گلبانگ, پیمان شمشیردار,ابوالفضل رجب زاده
تهیه وتنظیم: ابوالفضل رجب زاده

ضرب و شتم شدید معترضان به حکم اعدام محمد علی طاهری و دستگیری دهها تن از شاگردان حلقه عرفان ۲۵ مرداد ماه




به گزارش خبرنگار عرفان حلقه صبح روز یکشنبه گروهی از معترضان به حکم اعدام محمدعلی طاهری، با در دست داشتن پلاکاردهای با مضمون” محمد علی طاهری را آزاد کنید” در مقابل داد گستری تهران گرد آمدند.

بنا به گزارشات ماموران امنیتی و لباس شخصی ها برای پراکنده کردن معترضین به ضرب و شتم و استفاده از باتوم و گاز اشک آور و همچنین شلیک تیر هوایی روی آوردند و دهها تن را با زداشت کردند .
گفتنی است تعدادی از معترضین پیش از بازداشت به شدت زخمی شده بودند. گزارشات حاکی از این است که بازداشت شدگان كاخ دادگستري به بازداشتگاه وزرا منتقل شده اند.

اسامی بازداشت شدگانی که گزارش شده است تا این لحظه از این قرار است:
اكرم دوستي
هاله مقصودي
سيما شكراني
رها تبار
مريم اميري
افشار
افضلي
فرينام
ليدا مكرميان
ثريا بهبودي
باقري
نوشين محمدي
ليلا جعفري
زهرا خوشنويسان
نازنين سرچشمه
شهناز اسماعيلي
پروين سليماني
مهناز طاهري
رئيسي
بنفشه محمدی
زهره صمدی


http://koneshgarayan.org

15 aug. 2015

شبکه‌ جهانی دفاع از حقوق کارتونیست‌ها، جایزه‌ امسال خود را به آتنا فرقدانی داد.

کارتون آتنا از نمایندگان مجلس که در اعتراض به عدم برابری زن و مرد تفسیر می‌شود، باعث دردسرهای زیادی برای آتنا که به تحمل ۱۲ سال و ۹ ماه زندان محکوم شده است، با تحسین هنرمندان کارتونیست و فعالان حقوق بشر همراه بوده است. درورد بر آتنا فرقدانی گرامی و تمام کسانی که همچون او خاموش نمیمانند و دست از کنش برنمیدارند .