26 maj 2014

جواب احزاب سوئد به سه موضوع مهم در انتخابات اتحادیه اروپا





جواب احزاب به پرسش‌نامه‌ رادیو سوئد در باره مسایل اروپایی

کنت یوهانسون، حزب مرکز (سنتر)
Kent Johansson C Foto: EU-parlamentet
سه موضوع مهم برای نامزد اول لیست حزب مرکز در پارلمان اروپا، سیاست محیط‌زیستی بلندپروازانه آزادی شهروندان و رفت و آمد آزاد در این اتحادیه و کاهش مقررات دست‌وپاگیر اداری‌ست

ماریت پاولسون: حزب لیبرال مردم
Marit Paulsen FP Foto: Maja Suslin, Scanpix
سه موضوع مهم در انتخابات اتحادیه اروپا از نظر ماریت پاولسون حقوق دام ها و حیوانات ، روستاها، تولید موادغذایی و چرخه‌ طبیعی و آزادی، دموکراسی و ارزش برابر تمام انسان‌هاست.

گونار هوکمارک : حزب مودرات
EU-parlamentariker Gunnar Hökmark gästar P4 Norrbotten. Foto: Lena Callne, Sveriges Radio.
سه موضوع مهم در انتخابات اتحادیه اروپا از نظر گونارهوکمارک بهبود شرایط برای شرکت‌داری و ایجاد مشاغل جدید، مسئولیت پذیری دولت‌ها برای اقتصاد وداشتن اروپایی باز و امن است.

ماریتا اولوسکوگ، حزب سوسیال دموکرات
EU-politikern Marita Ulvskog (S) besöker Kiruna. Foto: Alexander Linder/ Sveriges Radio.
سه موضوع مهم در انتخابات اتحادیه اروپا از نظر ماریتا الولسکوگ ایجاد شغل ، نظم و ترتیب در بازار کار و سیاست مسئولیت پذیر در قبال محیط زیست است.

مالین بیورک: حزب چپ
Vänsterpartiets kongress på Münchenbryggeriet. Malin Björk valdes idag till att toppa Vänsterpartiets lista i valet till EU-parlamentet. Foto: Jessica Gow / TT
سه موضوع مهم در انتخابات اتحادیه اروپا از نظر مالین بیورک دفاع از سیستم رفاه اجتماعی، حقوق کارگری و کارمندی‌ و برابری زنان و مردان درجامعه است.

کریستیان انگستروم، پیرات پارتی
Piratpartiets EU-parlamentariker Christian Engström framför en valaffisch på sig själv. Foto: Bertil Enevåg/TT.
سه موضوع مهم در انتخابات اتحادیه اروپا از نظر حزب پیرات پارتی دفاع از آزادی اینترنت ، اصلاح قانون حق مولف و آزادی اشتراک فایل‌های کامپیوتری و شفافیت و دموکراسی در اتحادیه اروپاست.

ایزابل لووین، حزب محیط زیست، سبزها
Isabella Lövin (MP) Foto: Sanna Richter /SR
سه موضوع مهم در انتخابات اتحادیه اروپا از نظر حزب سبز آب و هوا، اروپای باز و انسانی‌ و مسایل دریایی و آبی‌ست.

کریستینا وین‌بری : حزب دموکرات‌های سوئد
Sverigedemokraternas kandidat i valet till Europaparlamentet 2014, Kristina Winberg, framför partiets logotyp. Foto: Per Larsson/TT.
سه موضوع مهم در انتخابات اتحادیه اروپا از نظر حزب دموکرات های سوئد، انتقال قدرت به بروکسل ، بودجه‌ی اتحادیه و ورود نیروی کار ارزان‌قیمت از کشورهای دیگر به سوئد است.

http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=2493&grupp=20957&artikel=5835347

23 maj 2014

شکایت رسمی «دانشجویان حزب‌الله» از لیلا حاتمی و درخواست مجازات حبس و شلاق برای او


دختر خانوم هایی که اسم خودتون رو گذاشتید حزب الله فرهنگ بوسیدن در فرانسه یک امر عادی است و به این صورت است که وقتی آدمها به هم میرسند چه زن و چه مرد همدیگر را میبوسند مثل ما که تو ایران به هم دست میدیم یا در سوئد همدیگر را بغل میکنند یا ... آخه شماها که از دروازه دولاب بالا ترشو هم ندیدین چه برسه به فستیوال کن غلط میکنین از این غلطها میکنین اول برین سراغ اون احمدی نژاد که زد مادر چاوز رو ماچ کرد نه روبوسی لیلا حاتمی و ژیل ژاکوب، رییس ۸۴ ساله‌ی جشنواره فیلم کن بعد بیاین حرف مفت بزنین و ...


به گزارش تقاطع: با شکایت رسمی گروهی از دانشجویان دختر حامی حکومت ایران از لیلا حاتمی، ماجرای روبوسی او با رییس جشنواره کن وارد فاز تازه‌ای شد.

آن‌گونه که “خبرگزاری تسنیم”، وابسته به سپاه پاسداران، عصر روز چهارشنبه (۳۱ اردیبهشت-۲۱ می) گزارش کرده، این افراد که خود را «جمعی از خواهران دانشجوی حزب‌ا‌لله» معرفی نموده‌اند از خانم حاتمی به دلیل آن‌چه «ارتکاب و تظاهر علنی به عمل حرام در انظار و اماکن عمومی و معابر» و «جریحه‌دار کردن احساسات مذهبی ملت غیور و شهیدپرور ایران» خوانده‌اند، در “دادسرای فرهنگ و رسانه” شکایت کرده و خواستار اعمال مجازات “حبس” و “شلاق” برای وی بر اساس ماده‌ی ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی شده‌اند.

این “دانشجویان” در نامه‌ی خود به رییس “دادسرای فرهنگ و رسانه” نوشته‌اند که این بازیگر سینمای ایران «در اقدامی علنی و عامدانه، برای دست دادن و بوسیدن رییس مرد اجنبی فستیوال فیلم کن، پیش‌قدم شده و فعل حرام یاد شده را مرتکب گردیده است».

آن‌ها هم‌چنین با «گستاخانه» خواندن رفتار خانم حاتمی، مدعی شده‌اند که او «به انتشار قطعی تصاویر قبیحه عمل ارتکابی خود عالم بوده است».

شاکیان لیلا حاتمی در بخش دیگری از شکایت خود، با اشاره به «شهرت و محبوبیت» او در بین «مردم مسلمان ایران»، رفتار وی را از مصادیق «تشویق به فساد» دانسته‌ و خواهان اعمال «مجازات حبس از یک تا ۱۰ سال زندان» برای وی، بر اساس ماده‌ی ۶۳۹ “قانون مجازات اسلامی” شده‌اند.

به نوشته‌ی “تسنیم”، این گروه با بیان این‌‌که فیلم صحنه‌ی روبوسی لیلا حاتمی و ژیل ژاکوب را به شکایت‌نامه‌ی خود پیوست کرده‌اند، گفته‌اند که این شکایت به شعبه چهارم بازپرسی دادسرای “فرهنگ و رسانه” ارجاع داده شده است.

گفتنی است روز چهارشنبه‌ (۱۴ می‌-۲۴ اردیبهشت) در جریان مراسم افتتاحیه‌ی جشنوار کن و بر روی فرش قرمز این جشنواره، لیلا حاتمی به همراه سایر اعضای هیات داوران این جشنواره، برای ابراز احترام به نزد ژیل ژاکوب، رییس جشنواره کن رفت و آن‌گونه که در ویدئوی منتشرشده از این صحنه قابل مشاهده است، در حالی که قصد داشت با وی دست بدهد، با حرکت رو به جلوی سر آقای ژاکوب، ناچار به روبوسی با او شد.

اتفاقی که بلافاصله تصاویر آن در شبکه‌های اجتماعی بازتاب یافت و موجب واکنش شماری از مقامات و رسانه‌های حکومتی در ایران شد.

در یکی از نخستین این واکنش‌ها، لاله افتخاری، دبیر اول کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، خواهان برخورد «جدی» با این بازیگر سینمای ایران شد و از وزارت ارشاد خواست تا تکلیف خودش را با چنین هنرمندانی روشن کند.

به دنبال آن، حسین نوش‌آبادی، معاون پارلمانی وزیر ارشاد جمهوری اسلامی نیز در گفتگو با همین خبرگزاری، با بیان این‌که «این‌گونه حضور‌های نامناسب که اخیراً در جشنواره کن اتفاق افتاده هم‌سو با اعتقادات دینی ما نیست»، گفت «کسانی که به عنوان زن ایرانی در مجامع بین‌المللی شرکت می‌کنند باید به اعتبار، عفت و منزلت ایرانیان توجه کنند».

با این وجود، علی جنتی، “وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی” در دولت حسن روحانی در مقایسه با معاون خود، موضع ملایم‌تریاتخاذ کرد و ضمن تقدیر از خانم حاتمی به دلیل «نوع پوشش متین»و «منطبق با معیارهای ارزشی» جمهوری اسلامی، گفت: «فکر می‌کنم در این قضیه ایشان غافل‌گیر شد؛ ولی به هر صورت این رفتار قابل قبول و دفاع نیست.»

این در حالی است که بازتاب جهانی حملات لفظی به لیلا حاتمی، ژیل ژاکوب ۸۴ ساله‌ را نیز به واکنش وادار کرد. او در صفحه‌ی توییترش نوشت: «این من بودم که برای روبوسی با مادام حاتمی جلو آمدم. در آن لحظه او برای من تجسمی از همه‌ی سینمای ایران بود.»


http://taghato.net/article/6387


10 maj 2014

عرب های مسلمان ریختن سر یک مهندس بریتانیا

یک مهندس بریتانیا اشتباهی عکس حسین وحسن و را پاره کرد و عرب های  وحشی مسلمان ریختن به سرش جلوی چشم پلیس با چوب و سنگ او را می زنند چون ان عکس منبع درامد روزانشان را تامین می کند از یک طرف فروش عکس حسین وحسن و ازطرف دیگر شیعه ها از جاهای دور بلند می شوند می روند سر قبر ان پول زیادی می اندازند.
براستی چه کسی میتواند این فیلم را ببیند و آسوده باشد؟ جز آدمهایی که خشونت و خون و وحشیگری در آنها نهادینه شده باشد ، اسلامی که ما شناختیم همین بود . جنگ خشونت سنگسار اعدام ...


8 maj 2014

نماهنگ " فریا د" کاری از پیمان شمشیردار

این موزیک ویدئو کاریست بسیار ناچیز در جهت ارج نهادن به تلاشهای انسانهای بیشماری که در راه آزادی ایران با جانهای شریفشان هزینه دادند، جان باختند و در بند شدند و خانواده هایی که در این راه بر آنها ستمهای بسیار رفته است .
با آرزوی  آزادی تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی و به امید ان روز که کسی به جرم سخن و قلم نه بردار باشد و نه در بند.
با سپاس از سیاوش ،حامی و مریم عزیز که بیدریغ مرا در تهیه این موزیک ویدئو یاری رساندند.

اردیبهشت ۱۳۹۳


1 maj 2014

تظاهرات وراهپیمائی روز کارکر(1. ماه مای) در استکهلم - سوئد


پیام روز کارگر

بیانیه مشترک انجمن رهایی جوانان ایران و سازمان ایرانیان سکولار دمکرات به مناسبت روز کارگر و روز معلم

« کار» و « کارگر» را پاس بداریم

روز جهانی کارگر و روز معلم در ایران را به همه کارگران و معلمان زحمتکش میهنمان شاد باش گفته و امید داریم که تلاش همگان در راستای براندازی جمهوری اسلامی برای آزادی احزاب ، سندیکاها ، رسانه ها وعدم وجود جو خفقان ، سرکوب و تبعیض در میهنمان ایران ، همراه با جنبشی حق طلبانه در جهت احقاق حقوق بر حق همه اقشار تولیدگر و سازنده باشد .

هم میهنان

همه ما میدانیم که امروز بیشترین ظلم جمهوری اسلامی را قشرهای کارگر ، تولیدگر و خدمتگذار جامعه تحمل می کنند .

در میهنمان ایران فرهنگ سودجویی و استثمار را جمهوری اسلامی ترویج و نهادینه کرده است . نتیجه بی لیاقتی و بی دانشی سردمداران جمهوری اسلامی و فرهنگ فئودالیسم و استثمارگرایانه آخوندی در فقر عمومی و فساد اقتصادی نمایان است . قشر انحصارگر آخوند ، از طرفی خود و خویشاوندان خود را بر همه مسندهای قدرت اقتصادی نشانده است و اموال ملی و میوه کار زحمتکشان را به مصارف قومی و عقیدتی خود میرساند و از طرفی دیگر با گسترش و ترویج فرهنگ انگل گرایی و اقتصاد مصرفی امکان کار و شوق تلاش را نیز از مردم گرفته است . انسجام و تلاش در جهت مبارزه با تمامیت رژیم آخوندی و براندازی آن ، تنها راه برون رفت از وضعیت اسفبار اقتصادی ـ اجتماعی کنونی و دستیابی به شکوفایی اقتصادی و پیشرفت و ترقی در جامعه ایرانی است . برای براندازی نیازمند انسجام در اپوزسیون و انسجام کارگران و معلمان در تشکلهای سندیکایی خارج از حاکمیت هستیم . این انسجام هم برای گذار از جمهوری اسلامی و هم برای ساختن ایرانی سکولار ـ دموکرات در فردای آن لازم است .

خوشبختانه در این وانـفسـای اجتماعی و در این باتلاق متعفن آخوندی « مردمان پُرکار » و مبارزان ایثارگر کم نیستند که بدون توجه به فضای حاکم بر جامعه به تلاش سازنده و مفید خود ادامه می دهند . این مردمان را در کارخانه ها ، در مزرعه ها ، در حرکتهای اعتراضی و در زندانهای جمهوری اسلامی می توان یافت . مردمان پُرکار و کنشگران مبارز را دریابیم و در حمایت از آنها دریغ نکنیم . ما به نوبه خود و بعنوان عضوی کوچک ولی آگاه و بیدار جامعه ایرانی تلاش آنها را ارج می نهیم و امید داریم که به آن درجه از آگاهی و کنش گرایی برسیم که بتوانیم خود را همگام و همراه این عزیزان نماییم .

هم میهنان

در مقابل فرهنگ بت پرستی ، انگل گرایی و خرافه گرایی آخوندی تنها « کار » و « تلاش » مفید و کارساز در راستای فرهنگی متمدن و معتقد به انسان گرایی ، تولیدگری و هم گرایی پسندیده و شایسته است . باشد که ایرانیان در جنبشی هم گرایانه شوق خود را در بودن ، تلاشی بدانند که خردمندانه با عشق به همنوع درآمیزد و میوه دهد .


با ما باشید .


زنده باد ایران


زنده باد آزادی


اردیبهشت ماه ۱۳۹۳


انجمن رهایی جوانان ایران


سازمان ایرانیان سکولار دمکرات