20 juli 2012

مراسم سومین سالگرد کشته‌شدگان کهریزک در تهران برگزار شد


این سه نفر در حوادث بعد از انتخابات ریاست جمهوری دستگیر و بعد از انتقال به کهریزک، کشته شدند.


از تهران گزارش شده که سومین سالگرد سه نفر از کشته شدگان بازداشتگاه کهریزک "با حضور خانواده و دوستان این سه تن در مسجد نور تهران" برگزار شده است. 



خبرگزاری مهر گزارش داده که سومین سالگرد سه تن از کشته شدگان بازداشتگاه کهریزک؛ محسن روح‌الامینی، محمد کامرانی و امیر جوادی‌فر؛ پنجشنبه شب در تهران برگزار شد.

در جریان اعتراضات پس از انتخابات جنجال برانگیز ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ ایران، عده ای از معترضان دستگیر و به بازداشتگاه کهریزک منتقل شدند و چند نفر از آنها در این بازداشتگاه جان خود را از دست دادند.

به نوشته خبرگزاری مهر، این افراد "به گواهی پزشکی قانونی بر اثر ضربات وارده به نسوج نرم و شرایط بد نگهداری کشته شدند. اما با واکاوی بیشتر دلیل کشته شدن آنها توسط سازمان قضایی نیروهای مسلح دو تن از مباشران انتظامی به اعدام محکوم شدند و حکم چندین نفر دیگر هم توسط دیوان عالی کشور تایید شده است."

اما با گذشت سه سال هنوز پرونده قضاتی که دستور انتقال این افراد به بازداشتگاه کهریزک را صادر کرده بودند، باز است و خانواده های کشته شدگان می گویند که "در آرزوی محاکمه قضات متخلف هستند."

بر اساس گزارش کمیته ویژه مجلس، سعید مرتضوی، دادستان سابق تهران و مدیر عامل فعلی صندوق تامین اجتماعی در جلسه‌ای با اعضای این کمیته گفته بود که دلیل انتقال برخی از بازداشت شدگان به کهریزک "فقدان ظرفیت زندان اوین" بوده است.

او علت مرگ سه تن از بازداشت شدگان روز ۱۸ تیر ۱۳۸۸ را، ابتلای آنها به بیماری مننژیت قلمداد کرد اما کمیته ویژه مجلس این اظهارات آقای مرتضوی را رد کرد و آنها را "خلاف واقع" دانست.

اتهام بدرفتاری با زندانیان سیاسی در جمهوری اسلامی همواره مطرح بوده و از سوی مقامات تکذیب شده است و در مورد بازداشت شدگان تظاهرات پس از انتخابات نیز گزارش هایی از آزار و شکنجه آنان انتشار یافت و تکذیب شد.

اما در مورد کهریزک، پیگیری گزارش هایی در مورد ضرب و جرح شدید و تجاوز جنسی به بازداشتیان از سوی شخصیت های سرشناس منتقد دولت و سرانجام، انتشار خبر درگذشت برخی از بازداشت شدگان، باعث واکنش آیت الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی به این موضوع شد.

در زمان وقوع ماجرای کهریزک، سعید مرتضوی سمت دادستانی تهران را بر عهده داشت و اگرچه بعدها، برخی ماموران جزء به عنوان مسئولان "فاجعه کهریزک" معرفی شدند، اما کمیسیون ویژه مجلس مامور رسیدگی به این موضوع، نتیجه گرفت که اعزام بازداشت شدگان اعتراضات پس از انتخابات به کهریزک غیرقانونی و آقای مرتضوی مسئول این اقدام بوده است.



اگرچه آقای مرتضوی این اتهام را مردود دانست، اما بعدا از سمت های قضایی معلق شد هر چند با تعلیق از این سمت ها، محمود احمدی نژاد، او را به سمت رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز منصوب کرد.

در همان زمان قوه قضائیه علاوه بر آقای مرتضوی، حکم تعلیق حسن دهنوی (مشهور به قاضی حداد)، معاون امنیت وقت دادستان تهران، و علی اکبر حیدری فر، دادیاری که دستور انتقال معترضان انتخابات ریاست جمهوری به بازداشتگاه کهریزک را داده بود را صادر کرد.

در اواخر سال گذشته دولت آقای مرتضوی را به عنوان مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی معرفی کرد که اعتراض مجلس را به دنبال داشت. نمایندگان دوره قبلی مجلس تهدید کردند که عبدالرضا شیخ الاسلامی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی را به دلیل انتصاب دادستان سابق تهران، به مدیریت عامل صندوق تامین اجتماعی استیضاح خواهند کرد اما نمایندگان مجلس جدید موضوع استیضاح را پیگیری نکرده اند.

نام سعید مرتضوی به عنوان قاضی شعبه ۱۴۱۰ دادگاه کارکنان دولت، معروف به "دادگاه مطبوعات" در دهه ۷۰ خورشیدی مطرح شد.

سعید مرتضوی در مقام قاضی دادگاه مطبوعات احکام متعددی برای بازداشت روزنامه‌نگاران و توقیف نشریات صادر کرد.

آقای مرتضوی زمانی مورد توجه رسانه های بین المللی و نهادهای حقوق بشری قرار گرفت که زهرا کاظمی، خبرنگار ایرانی – کانادایی در زندان اوین تهران و در جریان بازجویی توسط آقای مرتضوی به شکل مشکوکی کشته و جسد او به سرعت به خاک سپرده شد.

براساس گزارش های رسمی، درگذشت خانم کاظمی در زندان ناشی از "برخورد جسم سخت" با سر او بود اما ماهیت این جسم سخت و نحوه برخورد آن مشخص نشده است.

زهرا کاظمی به خاطر "عکاسی غیرمجاز" از مقابل زندان اوین بازداشت و به همین زندان منتقل شده بود.









19 juli 2012

ممانعت بهداری زندان از درمان هانیه (شراره) فرشی


هانیه (شراره) فرشی، زندانی سیاسی بند نسوان زندان اوین که از بیماری حاد کلیه و مثانه رنج میبرد، از رسیدگی های درمانی و پزشکی محروم شده است.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، با وجود اینکه وضعیت جسمی هانیه (شراره) فرشی وخیم گزارش شده است و لکه های خون در ادرار وی دیده شده، پزشکان بهداری زندان اوین از درمان و رسیدگی های معمول پزشکی و همچنین تحویل دارو و به وی ممانعت کردند.

گفتنی است، هانیه فرشی بر ای ادامه درمان خود نیاز به آزمایشات پزشکی و عکسبرداری سی تی اسکن دارد که توسط مسئولین از انتقال به بیمارستان برای انجام معاینات و آزمایشات پزشکی اش ممانعت بعمل آمده است.

هانیه (شراره) فرشی ۳۸ ساله در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران قاضی مقیسه به اتهام توهین به مقدسات و توهین به رهبری به ۷ سال حبس تعزیری محکوم شد.

مبنای صدور این حکم، ارسال چند ای-میل و فعالیت اینترنتی و نیز اعترافات خانم فرشی بوده که به نظر می‌رسد در شرایط زندان انفرادی و تحت فشارهای روحی بازجویان بر روی وی صورت گرفته است.

این درحالی است که بر اساس گفته‌های مادر هانیه، وی تا پیش از بازداشت سابقه‌ی فعالیت سیاسی نداشته است.

بررسی موارد حقوقی نقض شده در این گزارش:

• بخش دوم ماده ۲۲ کنوانسیون حقوق زندانیان: زندانیان بیماری که نیاز به معالجات ویژه و تخصصی دارند باید به موسسات تخصصی یا بیمارستان های غیرنظامی در خارج زندان منتقل شوند. بیمارستان مورد اشاره باید تجهیزات لازم، تخت کافی، لوازم دارویی مناسب و پزشک متخصص و آموزش دیده برای مراقبت های پزشکی و درمانی از زندانی بیمار را داشته باشد.
• ماده ۲۴ کنوانسیون حقوق زندانیان: پزشک زندان موظف است همه گونه آزمایش پزشکی را به محض ورود هر زندانی به زندان و همینطور در صورت لزوم به عمل آورد. بنابراین چنانچه زندانی مبتلا به بیماری جسمی یا روانی باشد، در اسرع وقت باید کشف شود و اقدامات لازم نظیر جداسازی زندانیان مشکوک به بیماریهای عفونی یا مسری و باقی اقدامات درمانی و پزشکی در مورد آنها به انجام برسد. در مورد زندانیانی که مبتلا به نقص فیزیکی (جسمی) یا روانی هستند خدمات توانبخشی باید ارائه شود. پزشک زندان همچنین موظف است میزان ظرفیت فیزیکی هر زندانی را برای کار و فعالیتهای جسمانی تعیین کند.
• ماده ۲۵ کنوانسیون حقوق زندانیان: پزشک زندان موظف است مراقبت سلامت جسمی و روانی زندانیان باشد و باید بصورت روزانه و با دقت تمام زندانیان بیمار را ویزیت کند، اعم از همه کسانی که از بیماری شکایت دارند و یا حتی زندانیانی که تصور می شود تمارض می کنند.
• ماده ۱۰۲ آئین‎نامه اجرایی سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور: بهداری موسسه یا زندان مکلف است دست کم ماهی یکبار نسبت به‌تست پزشکی کلیه محکومان اقدام نماید.
• ماده ۱۰۳ آئین‎نامه اجرایی سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور: در موارد ضروری خروج محکوم از زندان برای معالجه بایستی با تایید بهداری زندان و اجازه رییس موسسه یا زندان و موافقت قاضی ناظر باشد. در موارد فوری محکومی بیمار به دستور پزشک یا بهداری زندان و اجازه رییس موسسه یا زندان یا جانشین او به بیمارستان اعزام می‌گردد و مراتب باید در اسرع وقت به صورت کتبی به قاضی ناظر گزارش شود.
• ماده ۱۱۲ آئین‎نامه اجرایی سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور: هرگاه محکومی تازه وارد نسخه یا داروئی همراه داشته باشد اخذ و در اختیار بهداری زندان قرار می‌گیرد تا به تجویز پزشک به او داده شود و هرگاه دارو جنبه حیاتی برای وی دارد بایستی فوراً پس از معاینه و تجویز پزشک در اختیار وی قرار گیرد.
• ماده ۱۱۳ آئین‎نامه اجرایی سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور: زندانیان به محض احساس کسالت جریان را به مسئول امور نگهبانی زندان اطلاع داده و با اخذ معرفی‌نامه به بهداری موسسه یا زندان اعزام و دارو و دستورهای لازم پزشکی را دریافت می‌دارد.

5 juli 2012

نحوه دفاع شما از اسلام را با گروگانگیری پدر یاشار دیدیم، دیگر نحوه مسلمان کردن ایرانیان را خودمان تجسم می کنیم!

رژیم اسلامی که تحت نظر آخوندها اداره می شود، با بی شرمی؛ در پاسخ به انتقاد یک وبلاگ نویس از خرافه های اسلامی، پدر او را گروگان گرفته است! اینجا


با دیدن این رفتار، این نکته به ذهن متبادر می شود که وقتی رفتار این دین در قبال تنها انتقاد چنین رفتار وحشیانه ای است، می توان تجسم کردم که چگونه مردم ایران و غیر مسلمین مجبور به پذیرش اسلام شده اند!


چند نکته را کنار هم بچینید:


- یک مثال از رفتار حکومت اسلامی در حال حاضر:
شیوه دفاع مسملین از اسلام، بامزه است! پدر یک وبلاگ نویس، که هیچ گناهی نداشته است، به دلیل اینکه پسرش با طنز، به نقد اسلام پرداخته است، توسط رژیم ایران، دستگیر شده و گروگان گرفته شده است.
رژیم ایران می گوید او باید به ایران بیاید (که با شکنجه و مرگ ربرو می شود) تا پدرش را آزاد کند!
- دستورات قران درباره رفتار با منتقدین یا غیر مسلمین:
در دین اسلام و طبق آیه بیست و نه توبه، الله به صراحت دستور می دهد که غیر مسلمین یا باید اسلام بیاورند، یا یک پول کلان را سالیانه به عنوان جزیه پرداخت کنند و یا باید کشته شوند و زن و بچه های آنان نیز برده خواهند بود!
آیا را اینجا ببینید:
آیه بیست و نهم: قَاتِلُواْ الَّذِينَ لاَ يُؤْمِنُونَ بِاللّهِ وَلاَ بِالْيَوْمِ الآخِرِ وَلاَ يُحَرِّمُونَ مَا حَرَّمَ اللّهُ وَرَسُولُهُ وَلاَ يَدِينُونَ دِينَ الْحَقِّ مِنَ الَّذِينَ أُوتُواْ الْكِتَابَ حَتَّى يُعْطُواْ الْجِزْيَةَ عَن يَدٍ وَهُمْ صَاغِرُونَ
ترجمه: با كسانى از اهل كتاب كه به خدا و روز بازپسين ايمان نمى‏آورند و آنچه را خدا و فرستاده‏اش حرام گردانيده‏اند حرام نمى‏دارند و متدين به دين حق نمى‏گردند جنگ گنید تا با [كمال] خوارى به دست‏خود جزيه دهند


بر اساس این منطق ، غیرمسلمانان (چه کفار و چه اهل کتاب مانند مسیحی ها) ،تنها سه راه پیش روی خود دارند:


روش اول: یا باید مسلمان شوند و طبیعتا خمس و زکات بدهند(پول زور به رهبر مسلمین و محمد)
روش دوم: یا باید جزیه بدهند(بخشی عمده ای از درامد تک تک افراد جامعه)
روش سوم: یا باید جهاد کنند و بدست مسلمین کشته شده و زن و فرزندان آنها به اسارت و بردگی گرفته شوند. (مانند قتل عام قبیله بنی قریظه توسط محمد و تجاوز پیامبر اسلام به صفیه)


- روش مسلمانان نیز در برخورد با غیرمسلمین و جنگ با آنها بسیار وحشیانه و خشن است، چه آنکه قرآن می گوید:

مائده 33: إِنَّمَا جَزَاء الَّذِينَ يُحَارِبُونَ اللّهَ وَرَسُولَهُ وَيَسْعَوْنَ فِي الأَرْضِ فَسَادًا أَن يُقَتَّلُواْ أَوْ يُصَلَّبُواْ أَوْ تُقَطَّعَ أَيْدِيهِمْ وَأَرْجُلُهُم مِّنْ خِلافٍ أَوْ يُنفَوْاْ مِنَ الأَرْضِ ذَلِكَ لَهُمْ خِزْيٌ فِي الدُّنْيَا وَلَهُمْ فِي الآخِرَةِ عَذَابٌ عَظِيمٌ / ترجمه: سزاى كسانى كه با [دوستداران] خدا و پيامبر او مى‏جنگند و در زمين به فساد مى‏كوشند جز اين نيست كه كشته شوند يا بر دار آويخته گردند يا دست و پايشان در خلاف جهت‏يكديگر بريده شود يا از آن سرزمين تبعيد گردند اين رسوايى آنان در دنياست و در آخرت عذابى بزرگ خواهند داشت
- رفتار خود پیامبر اسلام در قبال انتقاد
خود پیامبر اسلام نیز به همین روش های غیر اخلاقی و زننده، در مقابل انتقاد واکنش نشان می داده است.
چند نمونه از افرادی که به دستور مستقیم محمد، به دلیل توهین به او کشته شده اند:
§ الحویرث الن نقیذ بن وهب: او به دلیل مسخره کردن محمد و به دستور مستقیم محمد و توسط علی ابن ابی طالب به قتل رسید. منبع: تاریخ طبری، جلد هشتم، صفحه 179
§ محمد دستور قتل پیرمردی به نام ابوعفک را داده است، چرا که علیه محمد شعر می گفته است! (منبع: سیره الرسول، نوشته ابن اسحاق)
§ زنی به نام عصما بنت مروان، صرفا به دلیل سخن گفتن علیه محمد و اعتراض به ترور ابوعفک، به دستور مستقیم محمد به قتل رسید.
منبع: The Life of Muhammad. A translation of Ishaq's "Sirat Rasul Allah", pgs. 675–676, A


- سیره محمد در جنگ ها چگونه بوده است؟
برای دیدن سیره محمد کافیست نگاهی به جنگ او و فتح قلعه خیبر بیاندازیم. محمد شبانه به آنان حمله کرد، بیست و پنج روز مکان آنها را به محاصره گرفت، آن هم در حالی که زنان و کودکان در آن جمع به محاصره گرفته شده وجود داشته اند. بعد که آنان تسلیم شدند، تمام مردان را کشت و زنان و کودکان را نیز برده فروخت.


وحشی گری محمد از اینجا مشخص است که اولا زنان و کودکان را نیز مشمول محاصره و گرسنگی کرد و از طرفی بعد از تسلیم شدن قبیله، محمد به زنان و کودکان نیز رحم نکرد. انتشار خبر رفتار و منش مسلمانان و محمد در قبایل اطراف، آنان را به وحشت می انداخت و آنها برای فرار از وحشی گری محمد، مسلمان می شده اند. علت رشد سریع و سرطانی اسلام صرفا همین بوده است، خوی وحشی محمد و مسلمانان!


لذا به شفافی تمام می بینم که اسلام صرفا با خشونت و وحشی گری پیشرفت کرد و گسترش یافته است!


اسلام مانند یک غده سرطانی ، با ایجاد وحشت در قبایل همسایه، ابتدا در عربستان پیشرفت کرد و سپس کارش به کشورگشایی و گسترش جهانی رسید.


نکته بعدی، این است که اسلام اجازه نمی دهد کسی از اسلام خارج شود و اگر کسی از پدر و مادر مسلمان زاده شد، حق جدا شدن از اسلام را ندارد!! در اینجا بیشتر توضیح داده ام: ارتداد چیست؟ چرا در اسلام مجازات مرگ برای اندیشیدن در نظر گرفته شده و به زور تلاش دارد که افراد را مسلمان نگه دارد؟


در پایان تنها می توان با جمع بندی نکات فوق به راحتی ملاحظه کرد که این دین، چه وحشیانه هم چون سرطان گسترش یافته و هم چگونه ادامه حیات داده است.


جنایات رژیم، چون گروگانگیری یک فرد بی گناه (پدر یاشار) نیز، فایده ای برای آنها ندارد و تنها ریشه اسلام را خشکتر می کند و جوانان با دیدن چنین رفتاری، از خود خواهند پرسید این چگونه آیین و دینی است که یک بی گناه را گروگان می گیرند؟!
http://gomnamian.blogspot.se/2012/07/blog-post_03.html