18 feb. 2016

خواهرزاده علی‌ خامنه‌ای و منصور اسانلو در برنامه تلویزیونی براندازان


جنبش همبستگی برای براندازی
کاری مشترک از کانون کنشگرایان ایران و آزادگان نروژ
سخنوران : آرش مهدوی ، محمود مرادخانی ، رامین گلبانگ
مهمان ویژه این هفته : منصور اسانلو

منصور اسانلو
در ۴ اسفند ۱۳۳۸ در تهران متولد شد. وی رهبر سابق سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه (شرکت واحد) است که در پی مبارزات کارگری و برای احیای حقوق کارگران بارها توسط دستگاه امنیتی جمهوری اسلامی ایران تحت بازجویی قرار گرفته‌است.
اسانلو کماکان بر حق قانونی داشتن اتحادیه‌ای مستقل و غیر دولتی به صورت کاملا قانونی اصرار می‌ورزد.
ابتدا او را در دی ۱۳۸۴ و در پی اعتراضات کارگری دستگیر و به مدت ۸ ماه بازداشت کردند. در مدت این ۸ ماه چیزی حدود ۳ ماه آن را در انفرادی سپری کرد.
وی در مرداد ۱۳۸۵ با قید وثیقه سنگین آزاد شد ولی بعد از آزادی تا ماه‌ها بعد تحت کنترل قرار داشت تا اینکه مجدداً در ۲۸ آبان ۱۳۸۵ در خیابان و در حالی که با ابراهیم مددی نایب رئیس هیئت مدیره سندیکای شرکت واحد به ادارهٔ کار می‌رفتند تا به وضعیت کارگران اخراجی رسیدگی کنند مورد ضرب و شتم قرار گرفت و ربوده شد. و بعد اعلام کردند که اوسانلو در زندان اوین به سر می‌برد.سانلو یک‌ماه بعد از این تاریخ مجدداً با قید کفالت آزاد شد.
بعد از این اتفاق‌ها اسانلو دیگر چهره‌ای شناخته شده در سطح ایران و جهان و در مجامع کارگری بود و فشارهای وارده بر او و سندیکای تحت رهبری او اعتراض گسترده‌ای را در سطح ایران و جهان در برداشت و بر همین اساس سندیکای اتوبوسرانی شرکت واحد به عضویت رسمی و دائمی اتحادیه بین‌المللی کارگران حمل و نقل (ITF) و تحت حمایت سازمان بین‌المللی کار (ILO) قرار گرفت و در پی این عضویت از اسانلو به عنوان نماینده سندیکای اتوبوسرانی ایران برای شرکت در اجلاس سالیانه ITF (اتحادیه بین‌الملل کارگران حمل و نقل) که در لندن و در تابستان سال ۱۳۸۶ (۲۰۰۷) برگزار شد دعوت به عمل آمد.
اسانلو در این اجلاس شرکت و ضمن ابراز نقطه نظرهای سازنده در ارتباط با وضعیت کارگران اتوبوسرانی ایران و وضعیت معیشتی آنان، مسائلی را پیرامون حل مشکلات کارگران ایران بیان کرد.
دو هفته پس از بازگشت از اجلاس لندن، ماموران امنیتی ایران برای بار سوم او را در خیابان و در حالی که به منزل خود باز می‌گشت مورد ضرب و شتم قرار داده و ربودند تا فصل دیگری را در زندان اوین تهران بگذراند.

دکتر محمود مرادخانی(خواهر زاده رهبر جمهوری اسلامی):
محل سکونت : فرانسه
شغل : پزشک متخصص گوش و حلق و بينی
متاهل و دارای يک فرزند. محمود مرادخانی متولد 17 امرداد 1342 هجری شمسی مصادف با 8 ماه اوت 1963 می باشد. او فرزند ارشد شيخ علی تهرانی و خواهر زاده علی خامنه ای بوده و در شمار مخالفين جدی رژيم جمهوری اسلامی محسوب می شود. مخالفت و فعاليت سياسی او از همان ابتدای اين رژيم آغاز شد و هم اکنون همراه شغل پزشکی خود به فعاليـت مستمر سياسی ادامه می دهد. محمود مرادخانی معتقد به اصول حقوق بشر و دموکراسی است.

Inga kommentarer: