20 apr. 2015

دبیر کل سازمان معلمان ایران بازداشت شد




*از همه مبارزین انتظار اطلاع رسانی داریم *

به نقل از کانون معلمان در تبیعد علی رضا هاشمی سنجانی ، فعال صنفی معلمان و عضو شورای مرکزی سازمان معلمان ایران صبح امروز بازداشت شد.
دبیرکل سازمان معلمان ایران متعاقب حکمی که در سال ۸۹ علیه او صادر شده بود، بازداشت شد. اجرای این حکم تاکنون به تاخیر افتاده بود. آقای هاشمی در سال ۸۹ پس از آنچه که قائم مقام سازمان متبوعش درمورد «پیگیری مطلبات صنفی» و «دیدار با خانواده‌های معلمان زندانی» می‌خواند به ۵ سال زندان محکوم شده بود.
«طاهره نقیئی»، قائم مقام سازمان معلمان ایران امروز در این باره گفت «اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی» و «تبلیغ علیه نظام» از جمله اتهامات آقای هاشمی در دادگاه یاد شده بوده است.
نقی‌ئی در عین حال گفته «ماموران حوالی ساعت ۷ صبح امروز به منزل دبیرکل سازمان معلمان ایران وارد شدند اما آقای هاشمی در آن زمان در مدرسه بوده است. همسر آقای هاشمی در پی ورود ماموران به منزل با او تماس می‌گیرد و آقای هاشمی خود را به سرعت به منزل می‌رساند و در نهایت بازداشت می‌شود.»
گزارش شده که آقای هاشمی به زندان اوین منتقل شده است.
گفتنی است آقای هاشمی یکبار دیگر در تاریخ ۲۳ اسفند ۸۵ در پی تجمع معلمان مقابل مجلس همراه با گروهی از فعالان صنفی بازداشت شده بود.
او در‌‌ همان زمان به ۳ سال حبس محکوم شده بود اما حکم صادره علیه او پس از اعتراض و درخواست تجدید نظر لغو شد.
علی رضا هاشمی ، دبیر کل مستعفی سازمان معلمان ایران است .وی اولین بار در اسفند 85 به همراه تعدادی دیگر از فعالان صنفی معلمان که به علت اعتراض به عدم اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری در مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کرده بودند دستگیر شده بود.
قابل ذکر است که آقایان بهشتی و باغانی هم مانند آقای هاشمی حکم گرفته اند و متاسفانه فقط یک فراخوان لازم است برای اجرای حکم .

Inga kommentarer: